С какво Ви впечатлиха тазгодишните победители на Европейските награди?
Патрик О'Мейра:
В проекта на победителя в категория „Партньорски проекти на малки и средни предприятия“ – „ЕО Дент“ беше ясно, че да бъдеш отговорен е основна ценност на бизнеса, че това включва силна ангажираност на служителите и възможност да се предостави услуга на тези, които не могат да я получат по друг начин, но всичко това бе ясно изразено в бизнес стратегията и неразделна част от марката, ръководена отгоре, което прави проекта успешен.
Победителят в категория „Партньорски проекти на големи предприятия“ – Банка „Пиреос България“ е изключителен с това, че е свързала продукт от основната си дейност - нейната кредитна карта - за една добра кауза с УНИЦЕФ. Това е пример за интелигентен бизнес, който генерира огромен доход за УНИЦЕФ, подкрепя най-нуждаещите се и уязвими деца, така че има значително положително въздействие. По този начин Пиреос е в състояние да диференцира своите продукти и марка и едновременно прави добро. В допълнение, банката подкрепя УНИЦЕФ като инвестира значителна част от своите ресурси чрез съфинансиране на набраните суми.
Какво е бъдещето на КСО – у нас, в Европа и по света?
Патрик О'Мейра:
Тя ще се превърне в основно направление за бизнеса, както и изискване от всички компании да бъдат по-внимателни при вземането на решения, към въздействието което оказват върху обществото, своите доставчици, клиенти, служители и планетата. Тя ще ни помогне да намерим нови решения в така наречената три-планетна икономика, т.е, за да можем да продължим да консумираме същото количество ресурси, ще са ни необходими три пъти размера на ресурсите ни в момента, за да може да бъде устойчиво. Това, разбира се, е невъзможно, така че бизнесът може да даде огромен принос, като бъде по-ефективен, като взима предвид всички свои заинтересовани страни, като бъде иновативен и отговорен. Предприятията, които отказват да правят нововъведения по този начин, ще са се изразходили в рамките на едно поколение.