Организирайте работното си място.
„Почистването на бюрото и създаването на подредено работно място наглася настроението за остатъка от деня“, твърди Александра Левит, бизнес съветник. Идеалният вариант е да разчистите каквото можете още предната вечер и да имате свеж старт на сутринта преди още да сте включили компютъра си. Но ако това не е възможно, уверете се, че почистването на бюрото има предимство пред проверяването на мейли и чатенето с колеги.
Припомняйте си основната цел в работата.
Свързването с чувство за цел е една от най-силните мотивации. Отделянето на няколко минути всеки ден за напомняне на това, което наистина има значение в работата ви, и това, което се опитвате да постигнете, ще ви помогне да се чувствате по-мотивирани и ще помогне в съсредоточаването около приоритетите за деня.
Не се разсейвате от мейлите си.
Това е най-трудно за повечето хора, но повечето хора са единодушни, че не трябва първото нещо сутринта да е проверка на пощата ви. Ако го правите, четете и отговаряйте на съобщения, които са спешни.
Проверявайте телефонния си секретар.
Повечето от нас се хвърлят директно към компютъра и игнорират телефона си. „Докато гласовата поща наистина остарява, защото повечето хора разчитат на лични мобилни телефони, смартфони и мейли, някои наистина оставят съобщения и може да пропуснете нещо важно, ако ги игнорирате“, казва Левит.
Направете важните обаждания и изпратете спешните мейли.
Ако имате такива задачи в дневния си ред, направете ги сутринта. Ако чакате до средата на деня, има огромна вероятност да не получите отговор до края на работния ден.
Вземете предимство от бистрия си ум.
„Много хора имат усещането, че мозъкът им функционира най-добре сутрин, когато са най-креативни и продуктивни.“, казва Кер. „Обмислете дали използвате тази сила по най-добрия начин и планирайте по-трудните задачи за сутринта.“
Разбърквайте нещата от време на време.
Някои хора харесват реда, но други предпочитат разнообразието и промяната. Шиндлер съветва те да използват малки енергизиращи трикове като смяната на работното бюро, ако е възможно, и разходка из офиса.
Почивка по средата на сутринта.
Експертите съветват да направите малка почивка след началото на работния ден и преди обяда. Това е времето, в което можете да огледате свършената досега работа и да преговорите оставащите задачи от графика, за да задържите инерцията.