Как да омаем публиката си 1

03.07.2012
по статията работи: Александър Димитров
7 са подходите, които могат да променят облика не само на дадена компания или продукт, но и на отделни личности пред тяхната аудитория
Как да омаем публиката си
Снимка: Thinkstock/Guliver

 

Сали Хогсхед е автор на книгата „Да изумиш: Седем начина да убедите или завладеете аудиторията“ („Fascinate: Your Seven Triggers to Persuasion and Captivation”), в която разглежда различните способи, които могат да трансформират дадена фирмена марка от нещо удобно и не чак толкова забележимо, до фактор, който да предизвиква обществени дискусии и тълпи от купувачи.

Подходите, седем на брой: страст, сила, доверие, мистичност, престижност, напрежение и бунтарство, могат да променят облика не само на дадена компания или продукт, но и на отделни личности пред тяхната аудитория.

Много хора обаче не осъзнават своите вградени качества със силни позиции, които могат да бъдат оползотворени и да започнат да играят своята сериозна роля. Именно тези качества са това, което изгражда лидера, това, което ни прави конкурентоспособни.

Именно поради част от тези качества някои личности имат толкова много почитатели и някои търговци винаги осъществяват успешно сделките си“, посочва Хогсхед.

Според нея едно от най-важните неща е човек да се отучи да бъде скучен и невзрачен. Тя смята, че мозъкът има вградения механизъм да смайва и да впечатлява.

Това, което е различно, са по-скоро подходът и начините, по които отделните индивиди впечатляват публиката си. Някои излъчват властност, други използват емоцията, трети пък провокират любопитството на аудиторията. Налице са и други способи като извикване на уважение посредством действията и позициите, създаване на напрежение, изграждане на доверие и лоялност, или пък иновация и промяна на статуквото с бунтарски дух.

Всеки върши поне едно (а понякога и повече) от тези неща в ежедневието си, но невинаги следва подходящия за себе си способ. Според Хогсхед именно тук е разковничето и всеки трябва да се изясни кой е подходящия за него „път“, за да повиши своята ефективност.

Защо точно е важно да се отделя внимание на това как провокираш, акцентираш върху нещо и смайваш аудиторията?

Според Хогсхед хората са готови да заплатят до четири пъти повече за марка, която свързват с нещо разтърсващо, интересно и провокиращо.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Nusha Vacheva 03.07.2012 | 15:14
Как да привлечем повече хора , които са готови да ни сътрудничат , да ни подкрепят , да пазят - защищават интересите ни когато се налага ? Това е въпросът , който и мен вълнува . Важно е да знаем , че все пак макар и един да е поддръжника ни , не сме сами в начинанията си ! Но как да сме по -убедителни в правотата си ? 1. Нека сме искрени , честни , правдиви !2. Аргументирано да се обосноваваме при възникнали неясноти .3.Да не избягваме отговорностите .4. Да привличаме повече хора , около каузата си , макар в началото да имаме разногласия и спорим пред околните .Все пак истината се ражда в споровете .5.Повишаването на гласа , обидите , непристойното поведение са излишни .6. Търпеливото изслушване на събеседника е задължително .7. Уважението на чуждото мнение е важно ! 8. Да не прекъсваме говорещият - също да се спази .9. Приличното поведение , сдържаността , съобразителността , маниерите ...Всичко , което правим , казваме , показваме трябва да работи за нас .Колкото повече сетивни органи провокираме в приемника , толкова по - добри резултати ще имаме . Желая късмет на всички !
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...