В началото на седмицата Twitter обяви печалба, която отговаря на очакванията на анализаторите, но въпреки това акциите на компанията поевтиняха значително. Печалбата на социалната мрежа за третото тримесечие е в размер на 1 цент на акция. Приходите за периода възлизат на 361 млн. долара като за същото тримесечие на миналата година те бяха в размер на 169 млн. долара.
Причина за сриването на акциите обаче са очакванията на технологичната компания за четвъртото тримесечие. Прогнозите за последните три месеца на годината са за печалба в рамките на 440-450 млн. долара. Така ценните книжа на социалната мрежа поевтиняха с 10%.
От компанията обявиха също така, че за периода юли-септември новите потребителите възлизат на 13 млн. месечно. Така активните потребителите вече са 284 милиона или с 23% повече на годишна база. Пред CNBC изпълнителният директор Дик Костоло обяви, че именно този измерител на представянето на Twitter е приоритет номер едно.
„Поставили сме си целта да изградим най-голямата аудитория на ден в света“, заяви той, допълвайки, че към броят на активните потрбители трябва да се добавят и стотици милиони души, които използват социалната мрежа, без да имат регистрации. Костоло уточни още, че компанията се опитва да привлече потребителите, без значение от начина, по който използват платформата.
В същото време обаче от Twitter отчитат спад на месечните посещения на така наречения „timeline” – от 793 милиона до 774 милиона само в САЩ. Това е и основният измерител на ангажираността, който от социалната мрежа използват. Финансовият директор на компанията Антъни Ното обаче уточни, че спадът е очакван и се дължи на направените промени в начина, по който съдържанието достига до потребителите.
Ключов за финансовите данни за Twitter се оказа обаче броят на активните на месечна база потребители. Когато през юли от компанията обявиха, че техният брой е нараснал с 16 милиона през второто тримесечие, акциите ѝ поскъпнаха с цели 30%. До известна степен тогава това се дължеше на Световното първенство по футбол в Бразилия, което стимулира глобалния интерес към социалните мрежи. В тази връзка Дик Костоло заяви, че въпреки фокусирането на анализаторите върху броя на активните потребители, тези, които нямат регистрации, но влизат в Twitter, са също толкова ценни.
През последните месеци социалната мрежа анонсира редица нови и подобрени продукти, в това число видео реклами. Нововъведенията целят да спечелят на компанията по-голям пазарен дял на рекламния пазар, доминиран в момента от Facebook. При обявяването на финансовите данни Костело заяви, че 85% от рекламните приходи вече идват от мобилното приложение на Twitter спрямо 70% през миналата година.
Очаква се най-голямата социална мрежа Facebook да обяви финансовите си резултатите за третото тримесечие след края на борсовата търговия във вторник (28 октомври).