Забавянето на инфлацията засилва оптимизма на потребителите у нас

07.02.2024 | 12:45
по статията работи: econ.bg
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация у нас през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение - увеличение на балансовия показател с 5.2 пункта
Забавянето на инфлацията засилва оптимизма на потребителите у нас
Снимка: под лиценза на creative commons

Потребителското доверие расте през януари 2024 г. с 6.7 пункта спрямо нивото си от октомври 2023 г. (от -22.2% на -15.5%), сочат данни на Националния статистически институт.  

Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 8.8 и 2.0 пункта.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация у нас през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение - увеличение на балансовия показател с 5.2 пункта (от -52.6 на -47.4). 

Същевременно, и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-оптимистични.

В сравнение с три месеца по-рано се наблюдава лек позитивизъм както в оценките на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца), така и в прогнозите им за следващите дванадесет месеца.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходното наблюдение.

Същевременно, и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление.

През януари се регистрира подобрение на общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната, като се наблюдава и известна положителна промяна в очакванията за следващите дванадесет месеца.

Последната анкета на НСИ отчита и подобрение в намеренията им за извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

* При коментара на отговорите относно покупките (разходите) трябва да се има предвид, че въпросите се задават тримесечно, макар че тези покупки (разходи) се извършват от потребителите през по-голям период от време. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...