Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само с намаление, сочи проучване

25.01.2024 | 11:15
по статията работи: econ.bg
Все пак според 41% от анкетираните повишението не е драстично, но 52% казват, че купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет
Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само с намаление, сочи проучване
Снимка: glami

Продължилата и през 2023 г. инфлация, непредвидима политическа и икономическа обстановка, както и редица други макрофактори с влияние върху индивидуалния начин на живот, са се отразили и през 2023 г. на навиците за пазаруване на мода онлайн. Това се вижда от данните от традиционното годишно проучване на европейската модна търсачка "Глами" (Glami). То е проведено сред 6679 души страната. Почти половината от тях - 44%, казват, че отделят по-малко средства за дрехи и обувки, отколкото преди.

Все пак според 41% от анкетираните повишението не е драстично, но 52% казват, че купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет. Общо 59% пазаруват само намалени стоки, а промоциите не са фактор за само 12% от анкетираните.

Една трета от участниците в проучването казват, че средно на месец отделят между 200 и 400 лв. за дрехи и обувки (30% от отговорите).

Резултатите от проучването сочат, че 71% от потребителите избират да пазаруват предимно онлайн, а 22% от анкетираните разпределят усилията си в съотношение 50/50 между дигиталното и физическото модно пазаруване.

Трите най-важни причини, които анкетираните посочват като предимства пред физическите магазини, са: по-голям избор на брандове и стилове, пестене на време и по-ниски цени. На следващите позиции се нареждат възможността да филтрират това, от което се нуждаят, избягването на пренаселените магазини, възможността за сравнение на оферти и промокодовете, които са приложими предимно онлайн.

Извън сравнението между онлайн и офлайн средата потребителите заявяват, че най-важното съображение по време на интернет пазаруването е доброто съотношение между цена и качество (45%).

Други фактори, които оказват влияние, са дали любимите брандове са пуснали разпродажба, безплатна ли е доставката до вкъщи и дали има възможност за плащане при получаване на пратката. Последното е свързано с това, че българите все още остават привърженици на плащането при доставка - 75% отговарят, че залагат на този метод пред онлайн плащането.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...