Турагенциите с обещаващи прогнози за фирмения туризъм

24.01.2024 | 16:45
по статията работи: econ.bg
Най-често организираните формати от фирмите са семинари, симпозиуми, конференции и грийн офиси (отрганизират се да работят за една седмица на чист въздух, приятна обстановка, някой път и СПА),
Турагенциите с обещаващи прогнози за фирмения туризъм
Снимка: под лиценза на creative commons

Пътуванията, които организираме в личен план, са обикновено вълнуващи, очаквани, освежаващи и обогатяващи за всеки един турист. Оказва се, че фирмените пътувания са не по-малко вълнуващи и очаквани от служителите на фирмите. Нуждата от социални контакти и възможността да общуваме непосредствено лице в лице по време на пандемията от коронавирус бяха сред причините интересът към корпоративните събития да бъде много висок и тази дейност да се възстанови с много бързи темпове след отпадането на здравните мерки. И през настоящата година прогнозите за този подсектор на туризма са обещаващи, каза Димитрина Горанова – председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.

"Години наред най-активни бяха фармацевтичните компании. Аз бих казала, че напоследък има една тенденция - IT компаниите да ги изместват. Те наблягат повече на тиймбилдинги, сбирки на работни групи или просто изпращат определен брой хора да работят извън офиса, някъде в хотел или на някое приятно място. Наблюдава се едно разместване на пазара. Появяват се нови фирми, които имат нови нужди и очаквания".

Опитваме да популяризираме България и като дестинация за инсентив пътувания на чуждестранни фирми, посочи също Горанова и обясни термина с пътувания като награда. Според нея в това има голям потенциал.

В предаването "Хоризонт до обед" тя отбеляза, че такива събития се правят веднъж или два пъти в годината, защото те се базират на постигнати резултати в предходната година. По думите й бюджетите са доста високи, като в някои случаи те надхвърлят по 1000-2000 евро на човек. При инсентив пътуванията бюджетът е по-висок - от няколко хиляди евро нагоре, а при пътуванията с цел семинар или конференция - е по-малък. 

Най-често организираните формати от фирмите са семинари, симпозиуми, конференции и грийн офиси (отрганизират се да работят за една седмица на чист въздух, приятна обстановка, някой път и СПА), посочи Димитрина Горанова. Според нея в България местата за организиране на такива събития са много малко - от гледна точка на хотели за настаняване, конферентни зали и техния капацитет, както и достъпност. Затова основна дестинация е София, както и големите планински курорти, особено извън сезона. По думите ѝ това, което ни липсва, е сериозна инфраструктура в Централна България, която да привлича и конферентен туризъм. 

Събитийният туризъм е силно конкурентен, смята Горанова. По думите ѝ страната изглежда като "по-евтина алтернатива". Според нея се позиционираме като подходящи за събития с между 50 и 200 души. За събития с над 200 души е много трудно, отбеляза тя. 

Димитрина Горанова смята, че трябва да се работи повече в посока на по-засилена реклама по време на събития, като например сега по време на състезанията по зимни спортове. Според нея не използваме всички възможности, които състезанията дават. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...