Starbucks попадна под прицела на китайските медии

21.10.2013 | 12:35
по статията работи: Симеон Досев
Според China Central Television компанията поставя прекалено високи цени на продуктите си
Starbucks попадна под прицела на китайските медии

Starbucks попадна под прицела на китайските медии, според които компанията умишлено поставя по-високи цени на продуктите си в страната, пише агенция „Ройтерс“.

Най-голямата верига кафенета в света е поредната чуждестранна компания, която бива критикувана от China Central Television (CCTV). Доскоро яростта на официалната китайска телевизия беше насочена към Apple.

Според доклад на CCTV, излъчен в неделя (20 октомври), средно лате в кафене нa Starbucks в Пекин струва 27 юана (4,43 долара), което е с една трета повече от цената на същия продукт Чикаго.

„Starbucks успява да поддържа високи цени, главно поради сляпата вяра на местните потребители в западните марки“, казва пред CCTV Уанг Жендонг, директор на кафе асоциацията на Шанхай.

Ценовата стратегия на Starbucks в Китай - страната, която според компанията ще се превърне във втория най-голям пазар за компанията след САЩ през 2014 г., е зависима от редица разходи на местния бизнес, в това число цена на труда, инвестиции в инфраструктурата, валута, недвижими имоти и др., се казва в изявление на компанията пред „Ройтерс“.

„Всеки пазар на Starbucks е уникален и има различни оперативни разходи, затова не би било точно да се правят заключения за един пазар, сравнявайки го с друг“, казват от компанията.

Вносните продукти в Китай често са доста по-скъпи поради високите мита и данъчни ставки. За печеното кафе на зърна, например, митото е в размер на 15%, а данъкът върху продажбата допълнителни 17%.

Продажбите на кафе в Китай са се увеличили с повече от 90% между 2007 и 2012 г., достигайки до 7 млрд. юана през миналата година по данни на Euromonitor. Това накара Starbucks да отвори над 600 нови заведения през тази година, като само за Китай целта е да бъдат отворени 1500 заведения до 2015 г.

Маржът на печалбата за компанията в региона Азия-Пасифик за последното тримесечие е бил в размер на 32% спрямо 21% в Америка и 2% в Европа, Близкия изток и Африка, казват от CCTV.

“Потребителите са все по-наясно с тези разлики в цените“, смята Джеймс Бътън, главен мениджър на Шанхайската компания SmithStreetSolutions. Марковото кафе обаче се счита за луксозен продукт и хората са готови да плащат повече за него“.

Редица потребители в интернет също се обявиха в подкрепа на Starbucks.

„Тези, които твърдят, че в Starbucks е скъпо, вероятно не пият много кафе“, пише в китайската социална мрежа Sina Weibo Уанг Шу. „Цените са конкурентни, а качеството кара хората да се чувстват сигурни“.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 30.04   311 г. – Римският император Галерий издава едикт, според който християните са законно признати в Римската империя. 1671 г. – Петър Зрински и Фран Кръсто...