България няма да загуби пари по ОП „Транспорт“ дори и на страната ни да бъдат наложени финансови корекции. Ако това се случи, средствата ще бъдат пренасочени към други проекти. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебния кабинет Николина Ангелкова. Тя обясни, че според предварителния доклад на Изпълнителната агенция за одитиране на средствата от Европейския съюз има вероятност да ни санкционират с около 24 млн. лв. по рискови проекти.
По думите й като всеки предварителен доклад той показва, че са нужни спешни мерки, за да се отговори на направените констатации, така че да бъдат минимизирани или изцяло да отпаднат.
„Вярвам, че до края на 2014 г. няма опасност да загубим пари, тъй като до този момент сме усвоили 63% от бюджета и до края на годината трябва да разплатим само още 82 млн. лв., което е постижимо“, каза Ангелкова.
Според нея голямото предизвикателство ще е до края на 2015 г. да бъдат разплатени 1,5 млрд. лв.
Ангелкова посочи, че започва детайлна инспекция на всеки от рисковите жп проекти, а пътните ще бъдат проверени съвместно с регионалното министерство. Като рискови проекти тя посочи автомагистрала „Марица“ - лот 1, „Струма“ - лот 4, жп линията Първомай - Свиленград и жп линията Септември-Пловдив. Предстои да се изготви стриктен план за максимално активизиране на строители и бенефициенти, за да се засили ежедневния контрол по изпълнението. Според нея следващите 2 месеца ще са решителни за цялостното изпълнение на програмата до 2015 г.
Относно БДЖ служебният министър заяви, че в момента се прави анализ на състоянието на дружеството и през следващите 2-3 месеца ще се предприемат мерки, с които да се подобри финансовото и техническото състояние на компанията. На първо място ще продължим активния диалог с кредиторите.
Тя посочи, че могат да се наложат промени в ръководните екипи на дружествата на министерството, но всички смени щели да бъдат обосновани.
Министърът заяви още, че предстоят промени в Закона за електронното управление за създаването на държавен системен интегратор, който ще поддържа вече разработените системи за електронно управление. Идеята е държавната фирма да осигурява връзката между отделните информационни системи в администрацията. Тя обясни, че подобни структури съществуват и сега, но целта е да се създаде нова организация на тяхната дейност, така че да работят по-ефективно. Очакванията са повечето документи за законодателна инициатива да бъдат подготвени до края на мандата. Целта е измененията в закона да въведат този единен системен интегратор, който да бъде държавно предприятие, информира в. "24 часа". То ще управлява и поддържа разработения от бизнеса софтуер.