Германските потребители пренебрегват страховете от тероризма и Брекзита

31.08.2016 | 12:00
по статията работи: econ.bg
Данните са и важен компонент за БВП на Германия, като трябва да се има предвид, че вътрешното потребление е един от основните двигатели за растежа на водещата европейска икономика
Германските потребители пренебрегват страховете от тероризма и Брекзита
Снимка: под лиценза на creative commons

Продажбите на дребно в Германия регистрираха изненадващо силен ръст през юли спрямо месец по-рано, подсилвайки по този начин ключовата роля на частното потребление за растежа на водещата европейска икономика, показват данни на немската федерална статистика Destatis.

Продажбите на дребно нараснаха през юли с цели 1,7% на месечна база при прогноза за повишение с 0,5% и след техен спад 0,6% през юни (низходяща ревизия от предишна оценка за понижение с 0,1%). Това представлява най-солиден растеж от януари 2014-а година, когато продажбите на дребно също се повишиха на месечна база с 1,7%, посочва Destatis.

На годишна база обаче продажбите на дребно в най-голямата европейска икономика се свиха изненадващо с 1,5% (спрямо юли 2015-а) след растеж от 2,3% месец по-рано (низходяща ревизия от скок с 2,7%) и очаквания за повишение с 0,3 на сто. Немската статистика отбеляза, че по-слабите данни на годишна база се дължат отчасти на факта, че през юли тази година е имало 26 нормални данни за пазаруване при 27 година по-рано.

За първите седем месеца на годината продажбите на дребно в Германия нараснаха с 1,7% спрямо същия период на предходната година, посочи Destatis.

Продажбите на храни, напитки и тютюнево изделия се свиха през юли с 1,3% на годишна база, докато продажбите на нехранителни стоки се понижиха с 1,8 на сто.

Индексът на продажбите на дребно е основен измерител за потребителските разходи, който определя промяната в общия обем на инфлационно-коригираните продажби на търговците на дребно, изключващ продажбите на автомобили и продажбите в бензиностанциите.

Данните са и важен компонент за БВП на Германия, като трябва да се има предвид, че вътрешното потребление е един от основните двигатели за растежа на водещата европейска икономика.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 13.05   1327 г. – Подписан е Черноменският договор между Втората българска държава и Византийската империя от Михаил Шишман и Андроник III. 1346 г. – Йоан VI...