Седем компании-производители на автомобили, сред които гигантите General Motors и Ford Motor се договориха да въведат бързо действаща система за електроавтомобили и хибриди, която да зарежда превозните средства за не повече от 15 минути.
Целта на групата от автомобилни производители е зареждането на електрическите коли да стане толкова лесно, колкото сипването на бензин в обикновените, коментира агенция "Ройтерс". Последната компания, която се присъедини към консорциума, е Chrysler Group. В него участват още Volkswagen AG с неговото луксозно подразделение Audi, Daimler, Porsche и BMW.
„Възможността за бързо зареждане на автомобили като Chevrolet Volt на GM и Focus Electric на Ford е жизненоважна за популяризирането им сред потребителите“, коментира Майк Тински, директор в подразделението за електрически автомобили на Ford – втория по големина производител на коли в САЩ.
Методът за зареждане, подкрепен от 7-те компании, ще бъде демонстриран на конференцията за електрически превозни средства която ще се проведе в Лос Анжелис от 6 до 9 май, се казва в прессъобщение на автомобилопроизводителите.
Новата система обаче не е съвместима с технологията, която вече се използва от японските производители. Така например електромобилът Leaf на Nissan изпозлва друга система за бързо зареждане - "CHAdeMO".
Липсата на консенсус забавя построяването на станции за бързо зареждане на електромобили в САЩ и е знак за някои от битките, пред които ще се изправи бързо разрастващата се индустрия за производство на електрически коли.
Ford е на мнение, че системата ще се използва за зареждане на неговите електромобили дори след 2020 г., казва Тински. От Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) заявяват, че към 2017 г. всички електрически автомобили, произвеждани от нейните членове, ще използват тази система.
„Считаме, че това е много дългосрочно решение“, казва Тински.
Плановете са първите зарядни станции, оборудвани с новата система, да бъдат достъпни по-късно през настоящата година. Те ще струват между 25,000 и 90,000 долара, в зависимост от това колко енергия ще е необходима за работата им, допълва Тински.