Нов план за погасяване на дълга на БДЖ

02.12.2011 | 14:20
по статията работи:
Все още остава спорен въпросът за подписването на новия Колективен трудов договор
Нов план за погасяване на дълга на БДЖ

Експерти oт София и Берлин ще трябва да разработят нов план за погасяване на дълга на БДЖ към Германската кредитна банка за възстановяване.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски днес успя да договори до края на годината БДЖ да плати само 15 млн. евро по заема от германската кредитна институция KfW. Това стана ясно по време на срещата му в Берлин с Ернст Бургбахер - парламентарен държавен секретар на Федералното министерство на икономиката и технологиите. Първоначално германската страна настояваше до края на годината да бъдат изплатени всичките 24 млн. евро просрочени задължения, съобщиха от Министерството на транспорта.

Припомняме ви, че в началото на октомври 2011 г. германската държавна банка си поиска обратно от БДЖ 50-те мотриси Siemens, дадени на българските железници на лизинг още през 2003 година.

Опасността електрическите мотриси да бъдат запорирани все още не е отминала, стана ясно след срещата, предаде БНР.

"Заварихме компанията в изключително тежко положение, с 800 млн. лева дългове и в невъзможност да погасяват задълженията си. В момент на стачка се опитваме с всички възможни начини да оздравим компанията и да приложим необходимите радикални реформи за да стабилизираме дружеството", каза Московски по време на срещата. По думите му правителството прави всичко възможно за да помогне на компанията да обслужва кредитите си. Той запозна Бургбахер с плановете на правителството да приватизира "БДЖ - Товарни превози. Част от парите за погасяване на заема могат да дойдат от приватизацията.

"Очаквам силен интерес и смятам, че продажбата може да се извърши бързо", каза министър Московски. Другият вариант е да се осигурят пари от заема от Световна банка, който се очаква да бъде подписан през януари 2012 г., след като влязат в сила реформите на правителството в областта на железопътния транспорт.

„Надявам се българската страна да разплати част от просроченото задължение, тъй като това ще създаде проблеми за германския бюджет", каза Бургбахер. По думите му ако БДЖ погаси част от дължимите 24 млн. евро германската страна е готова да преразгледа погасителния план и да разсрочи плащанията през следващата година, защото осъзнава тежкото положение в което се намира българската железница.

Преговорите между протестиращите железничари и ръководството на БДЖ продължават и днес от 15 часа, след като вчера за първи път беше постигнато сближаване на позициите.

Двете страни постигнаха съгласие по няколко точки от стачното споразумение. Все още обаче остава спорен въпросът за подписването на новия Колективен трудов договор. От компанията искат промяна в системата на заплащане, чрез намаляване на допълнителното възнаграждение за сметка на изплащане на бонуси за добре свършена работа, предаде БНТ.

Структурите на КНСБ и КТ "Подкрепа" в БДЖ и НКЖИ призоваха служителите в компаниите да дадат отпор на готвените от ръководствата "реформи", от които хиляди ще изгубят работата си.

В обръщение до работниците се казва, че в продължение на двудневните преговори между стачните комитети и мениджърските екипи на "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози", от управлението се предлага намаление на доходите чрез: намаляване на доплащането за всяка прослужена година от 1 % на 0,6 %; намаляване на изплащаните суми за пропътуваните километри от 2,7 стотинки на 1 стотинка, намаляване на доплащането на нощен труд от 42 % върху часовата ставка на 25 % за целия персонал, предаде Агенция "Фокус".

"Само тези намаления, предлагани от мениджърските екипи, ще доведат до реално намаляване на доходите между 15 и 23 % за всеки железничар, се казва пще в обръщението

Междувременно стана ясно, че 824 служители на компанията са приели доброволно да напуснат срещу изплащане на 6 брутни заплати. Трудовите възнаграждения ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.

"БДЖ на практика е фалирало предприятие", коментира темата по Тв 7 премиерът Бойко Борисов и подчерта, че явно някой има интерес да го фалира.

Стачката на железничарите няма да спре до подписване на окончателно споразумение. Влаковете отново ще спрат между 8 и 16 часа. Влакът от Варна за Русе, който потегля по разписание в 9.15  часа от крайморския град, не е потеглил заради стачка на служители на БДЖ, съобщи за БТА председателят на КТ "Подкрепа" в града Васил Василев. Машинистът на композицията е обявил, че стачкува.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 09.05   1502 г. – Христофор Колумб потегля от Испания за своето четвърто и последно пътешествие до Новия свят. 1881 г. – след държавен преврат е съставено Петото...