Омбудсманът настоя за компенсации на всички битови потребители на природен газ

29.03.2022 | 11:55
по статията работи: econ.bg
До омбудсмана продължават да постъпват жалби от граждани по Програмата за компенсиране на битови клиенти на природен газ и топлофикационни дружества, които използват като основно гориво природен газ
Омбудсманът настоя за компенсации на всички битови потребители на природен газ
Снимка: ombudsman.bg

До омбудсмана Диана Ковачева продължават да постъпват жалби от граждани по Програмата за компенсиране на битови клиенти на природен газ и топлофикационни дружества, които използват като основно гориво природен газ.

Това става ясно от писмо на Диана Ковачева до вицепремиера по еврофондовете и министър на финансите Асен Василев и до министъра на енергетиката Александър Николов, в което ги сигнализира за случващото се.

В началото на март омбудсманът поиска увеличение на компенсациите за битовите потребители на синьото гориво. Сега тя информира, че стотици клиенти на топлинна енергия, произведена от природен газ, са изключени неоснователно от Програмата за компенсиране, която предвижда подпомагане с фиксирана сума на един мегаватчас, само защото са клиенти на търговски дружества, които произвеждат топлоенергия чрез общ газов котел в сграда - етажна собственост.

„Поради малките генериращи мощности на тези производители, законодателят им е дал право да работят без да бъдат лицензирани от Комисията за енергийно и водно регулиране. Такива дружества са например „Компания за енергиен мениджмънт“ ЕООД (с 1422 клиенти) и „Термо Плюс“ ООД“, посочва омбудсманът. Тя допълва, че по Закона за енергетиката прилаганите от тях цени за снабдяване с топлинна енергия не подлежат на регулиране от Комисията за енергийно и водно регулиране.

Диана Ковачева подчертава, че потребителите на енергия от малки газови котли не са защитени от мораториума върху регулираните цени на електрическата енергия, топлинната енергия и питейната вода, приет от 47-то Народно събрание, но остават и извън обхвата на приложение на Програмата за компенсиране. 

Затова омбудсманът настоява за допълнение на Програмата за компенсиране, одобрена с РМС № 31/2022 г. и изменена с РМС № 93/2022 г., за да бъдат равнопоставени всички битови клиенти, които използват топлинна енергия от основно гориво природен газ.

„Смятам за справедливо и наложително битовите клиенти на топлинна енергия от природен газ, доставена от малки производители, да получат подкрепа от държавата във връзка с екстремно високите цени на горивото, със задна дата - от декември 2021 г.“, заключва общественият защитник.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...