Снимка: Stilo.com
От 27 април (понеделник) осигурителите и самоосигуряващите се лица ще подават в Националната агенция за приходите (НАП) Декларация 1 (декларация за осигурените лица) в нов файлов формат, съобщиха от агенцията.
Това се налага, тъй като от 24 април декларациите образци 1 и 3 ще се обработват през софтуера за управление на приходите на агенцията за приходите, а не през информационната система на НОИ, както беше до сега. Структурата и формата на файла за подаване на данни в електронен вид по Декларация образец 1 "Данни за осигуреното лице", както и програмен продукт за генерирането на данните са публикувани в интернет страницата на НАП - www.nap.bg.
За да бъде гарантирана успешната обработка на данните, от НАП съветват работодателите да обърнат внимание на няколко неща. На първо място това е вярно и точно вписване на имената и идентификационните данни на лицето, за което се подава информацията. Освен това е задължителна проверката за съвпадение на идентификатора ЕГН, ЛНЧ или служебен номер от регистъра на НАП с изписаните имена.
От понеделник подаването на Декларация образец 1 и Декларация образец 3 ще става само чрез интернет-страницата на НАП. Лицата, които са заявили, че ще подава осигурителни декларации по Интернет пред НАП, ще получат автоматично права и ще могат да подават декларации образци 1 и 3 по Интернет, чрез новите електронни услуги на www.nap.bg. Ново заявление е необходимо да се подаде само в случай, че не e заявено подобно желание пред агенцията.
От НАП предупреждават, че във връзка с извършването на необходимите технически дейности за преход от информационната система на НОИ към Софтуера за управление на приходите в агенцията, за периода от 25 до 27 април 2009 г. е възможно да се получи забавяне в обработката на подадените по Интернет други декларации и документи.