Плащанията през ПОС терминал понякога могат да ни излязат доста скъпи. Причината е, че малките устройства понякоха не отчитат направената транзакция, но в същото време теглят пари от сметката на потребителя.
Именно това се е случило на потребител при покупката му в голям хипермаркет у нас, предаде News 7. При плащането с дебитна карта касиерката му подава бележка, на която пише, че плащането не е одобрено. Тя взима друг пос терминал и повторила процедурата. Този път всичко изглежда наред, но само първоначално. Впоследствие потребителят е получил СМС от банката си, че сумата е била платена два пъти. Така вместо да плати дължимата сума от 265 лева, сметката в хипермаркета е излязла двойно за потребителя.
Според експертите такива случаи са често срещани. А за да ги избегнем има няколко варианта. "Ако не са абонирани за смс-известяване, то поне да ползват друг начин за проследяване на трансферите по картата си. Това е или ползване на електронно банкиране, където се виждат всички транзакции на картите, или получаване на месечно извлечение на е-майл. А когато установи, че има нередност, веднага да се обърне към търговеца или към обслужващата го банка", съветва банковият експерт Тихомир Тошев.
Експертите са категорични, че картодържателят сам трябва да следи трансферите по сметката си и да бъде мнителен, в случай, че не желае да стане жертва на волна или неволна грешка.