Слънчев бряг посрещнал с 6% повече туристи това лято... май

07.10.2013 | 15:25
по статията работи: Ралица Стоянова
Статистически данни за нощувките няма, информация се събира от различни източници
Слънчев бряг посрещнал с 6% повече туристи това лято... май

Въпреки филма на "Би Би Си" за тъмното лице на Слънчев бряг, курортът приключва сезона с близо 6% ръст на туристите спрямо миналата година. Традиционно най-многобройни са руските и украинските туристи, пребивавали в курорта през четирите летни месеца. Започват да се завръщат летовниците от Полша и Чехословакия. Много са и гостите от Румъния, които посещават комплекса със собствен транспорт.

Информацията за ръста на туристите е предполагаема, тъй като статистически данни за реализирани нощувки не се водят, а се търсят от различни източници - туристически организации, туроператори, хотелиери, летища, общинска администрация, обяснява Златко Димитров - изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД.

Основен показател за увеличения брой на туристите е близо 4-процентният ръст в чартърните полети на Летище Бургас. "Всъщност това е и единственият ориентир, по който  приблизително можем да предположим  колко туристи са посетили курорта", коментира Димитров.

Точна информация за пребивавалите в комплекса летовници няма заради несъответствието между регистрираната, реално действащата леглова база и реализираните приходи от нощувки. За 2012 г., например, община Несебър отчита приходи от курортен данък на база реализирани нощувки в размер на 1 500 000 лв. при регистрирани около 80 000 легла. Същевременно за същата година само в Слънчев бряг се посочват над 250 000 легла, а летище Бургас твърди, че е посрещнало над 2 000 000 пътници.

Постепенно Слънчев бряг започва да променя утвърдения в последните години пазарен сегмент.  За първи път от десетилетие насам през 2013 г. курортът откри сезона още през април и за месец посрещна 7000 австрийски пенсионери. Комплексът ще има готовност да посрещне още толкова австрийски пенсионери през пролетта на 2014 г.

Изтеглянето на сезона в  ранните месеци на пролетта и промененият статус на туристите са крачка към промяна на пазарния сегмент. За да се осъществи реформата обаче, са нужни нова политика, стратегия за развитие и инвестиции в туристическата инфраструктура. Тя не може да се реализира и без законодателни инициативи в областта на туризма, на регионалното развитие и концесионирането на плажовете, казва Златко Димитров.

Основно задължение на акционерното дружество, стопанисващо курорта, е  да обезпечи сигурността и спокойствието  на летовниците, както и да поддържа комплекса в съответствие с европейските норми. Изпълнителният директор на „Слънчев бряг” АД счита, че с този ангажимент дружеството се е справило успешно.

През сезон 2013 допълнително е развита съществуващата система за видео наблюдение в комплекса. Подменени са камерите, монтирани са нови с по-висока резолюция и с възможности за нощно наблюдение. Изградени са нови точки за видеонаблюдение в райони с по-голяма концентрация на туристи - „Какао бийч”, крайбрежната алея около хотелите „Гларус”, „Ларго” и др.

На издръжката на дружеството в "Слънчев бряг" са били командировани над 200 полицаи, изцяло на разпореждане на РУП Несебър.

Според Златко Димитров въвеждането  на почасово паркиране - т.нар. синя зона, определянето на часове за влизане на зареждащи автомобили, ограничаването броя на таксиметровите автомобили, забраната на опасни атракции като голф колички, нерегистрирани мотори, мотопеди и др., са постигнали желаните резултати и са намалили трафика по алеите на комплекса.

Дружеството е инвестирало средства и в поддръжката на инфраструктурата в курорта. Според публичния отчет и баланса на „Слънчев бряг” АД  основните разходи за 2013 г. са: паркоподдържане и озеленяване  - 350 000 лв., поддържане и разширение на системата за видеонаблюдение – 80 000 лв., поддръжка на алейно осветление – 60 000 лв., ел. енергия – 100 000 лв., разходи, свързани със сигурността на туристите  – 300 000 лв., осигуряване на промишлена вода за напояване – 100 000 лв. и много други.

Приходите на дружеството, реализирани предимно от собствени дейности, са недостатъчни, отчита Димитров. Субсидии от държавата или от общината не се отпускат. Проблемът с поддръжката на к.к. Слънчев бряг може да се реши единствено чрез осигуряване на целево финансиране, категоричен е Златко Димитров.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...