Създават Звено за управление на градския транспорт

18.02.2009 | 15:14
по статията работи: Лили Бончева
Звеното, съвместно с големите общини и сдружението на общините, ще разработи новия закон за градски транспорт и градска мобилност и ще определи държавните приоритети по тази тема
Създават Звено за управление на градския транспорт

В най-кратки срокове Министерството на транспорта ще създаде Звено за управление на градския транспорт. Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на днешната конференция на тема „Зелената книга на ЕС за нова култура на градската мобилност”. Според него е изключително важно да бъде формирано звеното, което ще се занимава с главните приоритети на зелената книга, на базата на която ще бъде изградена една общонационална програма. Звеното, съвместно с големите общини и сдружението на общините, ще разработи новия закон за градски транспорт и градска мобилност и ще определи държавните приоритети по тази тема.

На основата на този закон и на общата програма ще се предвидят инвестициите, които са необходими реално за подобряването на транспортната инфраструктура в градовете, заяви министър Мутафчиев. Основната му дейност ще бъде подготовката на актуални планове по организацията на движението и разработването на планове за подобряване на инфраструктурата и строителството на нова, като по този начин ще се цели да бъдат избегнати задръстванията на възлови места. „Надявам се в една малко по-далечна перспектива да имаме вече и центровете, които да се занимават изцяло с организацията и управлението на светофарите, с достъпа в града от магистралите и т.н.”, каза още министър Мутафчиев. Дейността на звеното ще е свързана и с вземането на превантивни мерки и решения при подобряването на организацията на движението не само в големите населени места, където има задръствания, но и в тези, в които се очаква да има за в бъдеще. Необходимо е да се прогнозира движението в курортните градове, където се очертава сезонен проблем със задръстванията.

Затрудненото придвижване е проблем с нарастващо значение за големите градове в страната, каза транспортният министър. Проблемът е не само национален, а и европейски. Според ЕК, нарастването на уличното движение в централните части на градовете води до чести задръствания, с много отрицателни последици в цяла Европа. В резултат на това икономиката губи около 100 млрд. евро или 1% от БВП на ЕС всяка година. Градското движение е причината за 40% от емисиите на въглероден диоксид и 70% от емисиите на другите замърсители, произлизащи от сухопътния транспорт.

ЕК стига до извода, че осигуряването на градската мобилност трябва да е част от колективните усилия на всички нива: местно, регионално, национално и европейско. След поредица от дискусии и обществени консултации, през 2007 г. ЕК разработва Зелена книга „Към нова култура за градска мобилност”, която издига проблема на мобилността в градовете на европейско ниво. Основната й цел е чрез широка обществена дискусия да се начертае обща политика за решаването на този проблем. Тя следва да отговаря на очакванията на хората, както и да намали негативния ефект върху околната среда.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 09.05   1502 г. – Христофор Колумб потегля от Испания за своето четвърто и последно пътешествие до Новия свят. 1881 г. – след държавен преврат е съставено Петото...