Трайков с оптимистични нагласи за летния туризъм

17.02.2011 | 09:50
по статията работи:
Време е да спрем да продаваме само пясък, снежинки и чаршафи, смята ресорният министър*
Трайков с оптимистични нагласи за летния туризъм

*Информацията е актуализирана към 12:00 часа

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков прогнозира между 5 и 10% ръст на туризма през летния сезон. Той коментира това пред журналисти, след като откри тридневната туристическа борса в НДК "Ваканция СПА Експо 2011".

Туризмът, заедно с някои други браншове на икономиката, като например високо и среднотехнологичните браншове, мина през кризата добре, каза още ресорният министър, циритан от БТА.

"Голямата ни цел е да направим туристическия продукт на България популярен, модерен и печеливш. Културният туризъм има потенциала да развие националния туристически продукт", подчерта Трайков. По думите му това е изцяло ново предлагане, което добавя стойност към традиционните продукти на страната.

„Ролята на културния туризъм е разбрал всеки, който не си задава въпроса колко струва паркинга пред останките на Троя, а си задава въпроса защо хората отиват да видят мястото, където се е водила първата в света война за една хубава жена. Когато започват да си задават втория въпрос, тогава хората са разбрали смисъла на културния туризъм", подчерта министърът. Вчера той припомни, че още от 2009 г. имаме Национален план за развитие на културния туризъм, който може би не толкова бързо, колкото ни се иска, дава да се разбере, както на администрацията, така и на бизнеса, че като туристическа дестинация е време да спрем да продаваме само пясък, снежинки и чаршафи. Тази стратегия ясно дефинира колко много нереализирани възможности имаме и колко повече пари могат да се спечелят от този бранш.

Според Трайков устойчивото развитие на културния туризъм преминава през интегриран подход и общи координирани действия на ангажираните институции и бранша, което ще бъде заложено в стратегията за развитие на сектора.

Държавата има приет стратегически документ за развитие на културния туризъм, разработен от две министерства - на икономиката и на културата, припомни министър Трайков и допълни, че „сега искаме да направим следващата крачка, с която да интегрираме всички възможни източници на финансиране в една обща стратегическа рамка". Това е задачата и на координационния съвет от министри, които имат отношение към туризма и към неговото финансиране. Трайков благодари за ангажираната пристрастност на вицепремиера Дянков и колегите си Рашидов, Плевнелиев и Дончев и подчерта, че с тяхна помощ става още по-сигурен, че ще успее с нелеката задача за ефективно развитие на българския туристически потенциал.

„Културният туризъм е един от елементите на българския туристически продукт, на които залагаме, за да развием България като целогодишна дестинация", подчерта още министър Трайков. Безспорно предимство за страната е огромното културно-историческо наследство. Археолозите продължават да правят открития, пазарът показва голям интерес към алтернативния туризъм и в частност - към културно-историческия. „Това е огромен и недостатъчно използван потенциал, който дори икономическата криза не успя да промени", подчерта министърът. Тези находки могат да бъдат гръбнакът на културно-историческия туризъм, покрай който да се развиват и другите видове туризъм - винен, поклоннически, еко- и селски, СПА, спортен, гурме и други.

По неговите думи, това е и начин да се повиши качеството на българския туризъм - с разнообразното предлагане да се привличат повече и по-платежоспособни туристи.
Това е и ключът към развитието на потенциала на регионите и преодоляването на сезонността в предлагането, смятат още от МИЕТ.

В това отношение е важно, че имаме силния гръб на Европа, която налага концепцията за единна туристическа дестинация „Европа" с водещо място на културния туризъм в националните туристически политики, подчерта още министър Трайков. България, в ролята си на координатор за туризъм и междукултурен диалог по Дунавската стратегия на ЕС, разполага с още един конкретен инструмент на европейско ниво. Това е отговорността и възможността да развиваме туристическия потенциал по поречието на река Дунав.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...