Транспортното министерство се опасява от свиване на инвестициите в концесионни обекти

26.11.2008 | 18:52
по статията работи: Петър Чернев
Очаква се строителството на новите терминали на летищата във Варна и Бургас да продължи по план
Транспортното министерство се опасява от свиване на инвестициите в концесионни обекти

Министерството на транспорта се опасява, че концесиoнерите на летища и пристанища ще преразгледат инвестиционните си планове заради глобалната финансова криза. Представители на компаниите вече са изразили притесненията си пред ведомството. Официални писма с искания за преразглеждане на инвестиционните програми няма, коментира директорът на дирекция "Концесии" в министерството Георги Тодоров. Той обясни, че при всички ще бъдат изградени двата нови терминала на летищата във Варна и Бургас.

Тодоров припомни, че "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", която е концесионер на двата аеропорта, е обещала инвестиции от 400 млн. евро за 35-годишния срок на концесията. Няма да променяме плановете си, свързани със строителството на новите терминали, нито срока и размера на предвидените инвестиции, коментираха от дружеството. Внимателно преглеждаме инвестиции, които не са пряко свързани с поетите ангажименти. Ако няма увеличение на пътниците, няма да се изисква покупка на автобуси за превоза им, обясниха оттам.

Към момента няма промяна и в инвестиционната програма на порт Балчик, който ще продължи инвестициите в разширение и модернизация на съществуващата инфраструктура. До края на тази според експерти няма да бъде завършена нито една от започнатите процедури по концесиониране. За конкурса на пристанище Лом се очаква решение на Върховния административен съд (ВАС) по жалбата на транспортното министерство. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението за недопускането на консорциума "Бри порт" с участието на "Брикел", собственост на Христо Ковачки и върна процедурата на етап на разглеждането на оферти.

Транспортното министерство обяви повторно процедурата за концесията на пристанище Сомовит, която изисква инвеститорът да изгради инфраструктурата на порта. В конкурса ще могат да участват компании с поне три години опит в експлоатацията на пристанищата или превоза на пътници и товари и регистриран капитал от 100 хил. лв. Приходите от дейността за последните три години трябва да са 10 млн. лв. Кандидатите трябва да оферират поне 1.8 млн. лв, а за целия период на концесията те трябва да достигнат 4.3 млн. лв.

До две седмици ще бъде обявен и нов конкурс за русенското летище "Щръклево", след като първата процедура се провали поради липса на инвеститорски интерес. Критериите към инвеститорите са променени. От министерството очакват интерес от малки авиационни оператори.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...