Чакаме средно по 10.53 минути на опашка

09.08.2010 | 13:09
по статията работи:
Най-много се чака в банката, а най-малко - за билет на автогарата. Четирима от петима българи са поздравени, когато пазаруват, става ясно от изследване на компанията ClientX
Чакаме средно по 10.53 минути на опашка

България е на IV място по средната продължителност на времето, което клентът чака на опашка - 10:53 мин

Това стана ясно от думите на Златизар Златев, управител на компания за проучвания по метода "таен клиент" - ClientX. Той оповести резултатите от европейско изследване сред 1935 тайни клиенти от 24 държави на Стария континент, в което българската компания е участвала, предаде БТА.

Сред критериите на проучването са броя на клиентите, времето и качеството на обслужване, посочи Златев. От думите му стана ясно, че  в България проучването, наречено "Опашките при обслужване все повече растат", се прави за първи път.

Според резултатите в него страната ни се нарежда по показател "средна продължителност на времето" след Русия, Босна и Херцеговина и Италия. В тези страни клиентите чакат съответно по 27, 18 и 14 минути на опашка. Най-малко време за чакане е необходимо на хората, които живеят в Швеция. Там се чака 2:12 минути на опашка.

Най-дълги са били опашките в Русия - 7 души, най-къси в Македония и Белгия - двама. Така по критерия "дължина на опашката" България се нарежда на V място с още 8 страни, където преди "тайния клиент" на опашката е имало четирима други клиенти, предаде БГНЕС.

Хората у нас чакат средно по 11 минути на опашките в магазините и институциите, което е с минута повече от времето, за което се обслужват клиентите в цяла Европа, стана ясно по време на днешното събитие, предаде Dariknews.bg.

Най-дълго българите чакат на опашка в банките, най-малко в билетните каси на автогарите. На опашки в банките българите прекарват средно 10 минути, на касите в ж.п. гарите - почти 7, а в супермаркетите повече от 4. Най-бързо е обслужването в билетните каси на автогарите - 3 минути, а за пет минути обслужват в магазините за дрехи.

Повече от другите европейци, у нас чакаме най-вече на опашките в кварталните бакалии и магазините за дрехи. Данните сочат, че само четири процента от недоволните клиенти в Европа се оплакват открито от обслужването.

Според проучването четирима от петима българи са поздравени, когато пазаруват. Шведите и холандците са на първо място в тази класация, следвани от ирландците и испанците. Едва половината от руснаците и 64 на сто от турците са поздравени от обслужващия персонал. Почти 90 на сто от белгийците и 80 на сто от ирландците са възнаградени с усмивка, докато са обслужвани.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...