Пречки
„Като че ли най-трудното е да намериш хората, които да обитават мястото“, коментира Владимир от init Lab. „Всичко останало е въпрос на това да бъдеш гостоприемен домакин, за да стане споделеното пространство за работа уютно и приятно за обитаващите го“, допълни той.
Що се отнася до първата трудност при създаването на коуркинг пространство основателят на SOHO посочи намирането на финансиране. По думите ѝ при този бизнес финансовата възвращаемост не e висока, докато рискът е. Но пък личното възнаграждение под формата на “начин на живот” компенсира. Втората пречка е намирането на подходящо пространство, обясни Люба. „Има изключително малко сгради в София, които отговарят на всички необходими изисквания. A именно да са в идеален център, достатъчно просторни и светли и в добро състояние “, каза още тя.
„Третата пречка е честата липса на търпение. Необходимо е много голямо търпение, за да сe напаснат и развият процесите. Всяко място е с доста различна култура и няма такова нещо като калъп за
създаване на коуркинг пространство“, коментира Люба. Според нея след като човек веднъж прекрачи първоначалната финансова бариера и опита услугата "коуркинг", то той остава част от общността на
споделения офис. "Поне при нас обитателите са си от самото начало, а тези, които са си отишли е, защото са имигрирали в друга държава или бизнесът им се е развил", споделя тя.
Цени
Според представителите на бранша цените в коуркинг офисите не са се променили през времето, за което съществуват у нас. Сумите варират от около 100 до близо 300 лв. за бюро зависимост от типа –
споделено с други хора или самостоятелно, както и включени допълнителни екстри. Самостоятелните офис са по-скъпи и стигат до средно 650 лв. Зависи какво точно търси човек и дали е сам или с екип.
Който се интересува, лесно може да проучи и да сравни различните места с техните плюсове и минуси, обясни Владимир.
Вижте как изглеждат споделените офиси (снимки).