Да си "зелена" фирма - модерно, но не и лесно*

31.01.2012 | 17:00
по статията работи: Теодора Пенева
"Когато хората бъдат приобщени към идеите и принципите на организацията, нещата се случват", казват от "УниКредит Булбанк"
Да си "зелена" фирма - модерно, но не и лесно*
Снимка: Econ.bg

Съвсем скоро ще се проведат деветите Годишни награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). В тази връзка *Econ.bg, който е медиен партньор на наградите, се зае с отговорната задача да представи на читателите си три от отличените миналата година проекти.

Инициативата Национална зелена програма е разработена от "УниКредит Булбанк". Проектът е отличен в категорията "Инвеститор в околната среда" на бизнес наградите на БФБЛ. Призът осигурява на компанията участие на Европейските награди за околната среда, организирани от Европейската комисия (ЕК), чиито координатор за България е именно БФБЛ.

Затова се обърнахме към банка "УниКредит" с молба да ни разкаже малко повече за "зеления" си проект.

Защо е "зелена" Зелената програма?

През 2008 г. "УниКредит Булбанк" стартира своята Национална зелена програма, в рамките на разработения план за Корпоративна социална отговорност (КСО). Кампанията е и част от ангажиментите, които фирмата реализира като член на инициативата на ООН Глобален договор за социална отговорност и опазване на околната среда, информират от пресцентъра й.

Основната цел на Зелената програма е устойчиво развитие, базирано на разумни и ефективни дългосрочни инициативи. Приоритетни стават дейностите в сферата на опазването на околната среда като един от основните фактори за развиването на тази стратегия.

Проектите, които са част от нея, са разнообразни – от засаждане на дръвчета и възстановяване на екопътеки, през участие в Часът на Земята, до провеждане на кампания за отказ от хартиени извлечения и отпечатване на рекламни материали на рециклирана хартия.

Социално отговорен ли е бизнесът в България?

Позаинтересувахме се от мнението на фирмата относно това доколко българският бизнес е социално отговорен и отговорен за околната среда. По този въпрос те са положително настроени – според тях в последните години все повече компании работят по проекти, свързани с корпоративната социална отговорност. Тази тенденция е започнала от българските офиси на големи международни компании, но все повече се наблюдава и в политиката на по-малки фирми.

"Нашите наблюдения показват, че въпреки финансовата криза българските компании продължават да инвестират ресурси в различни проекти и полагат грижи за развитие на местните общности. Има изключително много примери дори само от последните месеци на миналата година за активната дейност на българския бизнес в сферата на социалната отговорност", коментират от "УниКредит Булбанк.

Как се прави "зелена икономика"?

"Да бъде една компания "зелена" е модерно, но не и лесно за постигане", казват от банката, помолени да дадат препоръки на българските фирми за това как целенасочено да се развива дейността им в сферата на "зелената икономика".

Според тях едно от най-важните неща е да се води цялостна и последователна политика в тази област. От голямо значение и компанията да не действа сама, а да успее да приобщи към идеите си служителите, партньорите си и различни неправителствени организации.

Трудното е да се осигури участието на всички служители. "Но когато хората бъдат приобщени към идеите и принципите на организацията, нещата се случват", уточняват от фирмата.

Именно по инициатива на служителите от "УниКредит Булбанк" е било организирането на ден на доброволчеството за засаждане на дървета на Витоша.

Други "зелени" проекти

Оказа се, че банката развива различни инициативи, ръководейки се от принципите на устойчивото развитие. Много от тях обаче не са обявявани публично досега.

Става дума за съвсем лесни, но ефективни идеи. През лятото например се препоръчва на служителите да ходят на работа по-леко облечени. По този начин се поддържа по-висока температура на климатиците, а така се ограничават разходите за електроенергия.

Проектът "Зеленият тонер" пък съществува от средата на миналата година. Чрез него всички тонери, които се използват във фирмата, се събират в специални контейнери и се предават за рециклиране. Аналогично, използваната хартия се събира в специални кошчета, с които е оборудван всеки офис. След това тя също се рециклира.

Компанията планира и по-мащабни проекти през новата 2012 г. От "УниКредит Булбанк" са категорични: "Отново ще разчитаме на съпричасността и участието на всички колеги".

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 09.04   193 г. – Септимий Север е обявен за римски император. 1387 г. – Османският владетел Мурад I превзема Солун. 1413 г. – Хенри V е коронован за крал на...