През учебната 2017/18 г. EVN България ще осъществи за девета поредна година обучение на ученици в разумно използване на енергийните ресурси и опазване на природата.
EVN България организира „енергийни уроци” в училища от всички 9 административни области, които се обслужват от EVN България – Бургас, Ямбол, Сливен, Стара Загора, Хасково, Кърджали, Смолян, Пловдив и Пазарджик. През 2017/18 г.програмата включва обучения за общо над 12 000 ученици от 545 паралелки от 2-ри, 3-ти и 4-ти клас в общо 57 училища.
Занимателните уроци „Часът на Иви и Енчо” се провеждат от преподавателите в 4 учебни часа през годината в Часа на класа. За целите на обучението EVN България разработва и безвъзмездно предоставя одобрени от Министерство на образованието и науката (МОН) материали, полезни и занимателни подаръци за учениците и класа.
И през новата учебна година в рамките на инициативата EVN България ще проведе различни конкурси с награди за участниците. През изминалата учебна 2016/17 г. първо място в конкурса за четвъртокласниците за изработване на макет на Екоград беше спечелен от ОУ „Братя Миладинови“ гр. Бургас, aтехни подгласници бяха СОУ „Княз Борис Първи“ с. Старцево (oбщина Златоград, област Смолян) и ОУ „Хр. Смирненски“ гр. Раковски (обл. Пловдив).
Целта е учениците по класове да представят идеи за екологичен град, в който потреблението на енергия и вода е енергийно ефективно, разумно и екологично. Победителите в конкурса печелят големите награди – екскурзия до енергийно съоръжение на дружеството с незабравим детски празник и подобряване на материалната база на училището-първенец.
Инициативата на EVN България е одобрена от МОН и се осъществява в партньорство с регионалните управления по образование (РУО). EVN България стартира обученията по енергийна ефективност в училищата през 2009 г., като до края на учебната 2017/18 г. общо над 28 100 ученици ще са преминали обучения за разумно използване на природните ресурси.
Програмата за обучение „Часът на Иви и Енчо. Занимателни обучения за енергия и екология” е част от корпоративната социална отговорност на дружеството. Инициативата изразява ангажимента на компанията към обществото и околната среда. Цел е изграждане на самосъзнание сред подрастващите за разумно и безопасно използване на енергията и опазване на околната среда.