Ако имаш идея или кауза, в която вярваш – независимо колко щура може да изглежда на останалите, трябва да се пробваш да я реализираш. Дори ако става въпрос за лодка, направена от рециклиран амбалаж, с която смяташ да прекосиш най-големия световен океан.
За целта трябва само да имаш мотивацията и енергията да работиш върху проекта си и да не спираш да се пробваш. Това беше лайтмотивът в увлекателната презентация „Защо всеки може да бъде предприемач и така да подобри живота на другите?“, която днес бе изнесена от Дейвид де Ротшилд по време на конференцията Digital|K, проведена в Народния театър „Иван Вазов”.
Тази година фокусът на събитието бе върху начините за стартиране на нов бизнес в дигиталната сфера, финансирането, стратегиите за продажба и маркетинг на продукти и услуги в тази сфера.
През 2010 г. Дейвид де Ротшилд става известен като ръководител на проекта Plastiki. Той е основател на компанията Mpact и е член на глобалната инициатива на експрезидента Бил Клинтън.
А проектът Plastiki бе една от наистина е една вдъхновяващите еко каузи на нашето време. Неговата цел бе да насочи вниманието на световната общественост към наболелия проблем със замърсяването на океаните с пластмасови отпадъци, които вече възлизат на милиони тонове.
През 2010 г. след няколкомесечно плаване катамаранът Plastiki, чието име е заигравка с това на известния сал Кон-Тики*, влиза в световните медии, след като успява да преплува Тихия океан, изминавайки 8000-те хиляди морски мили от Сан Франциско до Сидни. Уникалното при този катамаран, че разчита на възобновяема енергия и е изграден изцяло от рециклирани пластмасови отпадъци, като над водата го държи въздуха, събран в 12500 бутилки от полиетилен (PET).
През цялото време плаването на Дейвид де Родшилд и неговия екипаж се следи от хиляди хора с помощта на глобалните социални медии като Twitter, което допълнително допринася за популярността на проекта.
Снимка: Plastiki/Facebook
Днес новото начинание на Дейвид – проектът Mpact, цели да стимулира хората да вършат добро. Целта на Мpact обучава благотворителни организации, организации с нестопанска цел и социални инициативи, като например Ocean Conservation Society, как да получат възможно най-голяма подкрепа от все повече хора.
Сред будещите любопитство лектори по време на конференцията бе и Инбал Ариели от Израел - основател и ръководител акселератора 8200 Entrepreneurship and Innovation Support Program, един от двигателите за развитието на израелската стартъп екосистема и мрежата от предприемачи и ключови участници в хай-тек индустрията на страната.
В презентацията си Ариели разказа как страната ѝ, чието население по брой е съпоставимо с това на България, успява да се превърне в световна сила в стартъп предприемачеството и развитието на технологични брандове.
Израелският технологичен прогрес се крепи на четири основни колони, бе категорична Инбал Ариели. Това са:
- Армията, през която минават почти всички граждани на страната и която създава необходимите връзки между хората
- Имигрантите, които пристигат в Израел, въоръжени с нови идеи и смелост да ги реализират
- Силната държавна подкрепа за стартиращия технологичен бизнес
- Културата в Израел, както и наличието на много недоволни от положението млади хора, които искат да реализират идеите си с страната
По думите на Ариели, за да развиеш успешен бизнес в технологична сфера в Израел е необходимо да притежаваш добри технически умения и да създадеш балансиран екип, който да работи в хармония и да бъде фокусиран върху крайния продукт.
Снимка: Econ.bg/Георги Георгиев
---------
*„Кон-Тики“ е дървения сал, с който норвежкият пътешественик-изследовател Тур Хейердал прекосява Тихия океан през 1947 г. С този опит Хейердал доказва на практика теорията си, че че жителите на Южна Америка са заселили Полинезия още в предколумбови времена.