Днес официално бяха връчени наградите на победителите в кампанията за зелен бизнес - "Зелена България". За втори път конкурсът се организира от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) по Оперативна програма "Околна среда".
В кампанията тази година са кандидатствали 30 компании, от които 9 получиха награди. Победителите бяха разделени в три категории - голям, среден и малък бизнес. Беше връчена и специална награда, съобщава iNews.bg.
Първа награда в раздела за големи компании получи минната фирма "Асарел - Медет” за проектите ѝ за залесяване и елиминиране на нерегламентирани сметища. Втори е
текомуникационният оператор "Глобул” за проекта "Глобул грийн”. От компанията съобщиха, че вече 40,5% от клиентите им са се отказали от хартиена фактура. Трета остана добивната фирма
"Елаците Мед” с проекта си за залесяване на 30 декара гори от 2011 г. до 2013 г.
Министърът на околната среда и водите Нона Караджова, която връчи наградите в категорията, заяви, че неслучайно две от спечелилите фирми са заети в минния бизнес. Това е така, защото те не просто
са се привели в съответствие с екологичните стандарти, ами предприемат и доброволни акции по опазването на природата.
Първенец сред средните компании беше козметичната фирма "Арома” за инициативата ѝ "Гората на Арома”. Прозводителят отделя 5% от продажбите от серията си Green Line във
фонд Green Bulgaria. Със средствата е осиновена 52 дка гора в Габровския балкан за срок от 25 години. Второто място беше за телевизия "Вест TV” за предаванията ѝ "Еко вести”, "Екоарена” и
"Зелена линия”. Трета награда в категорията взе производителят на тетрадки "Мултипринт” за въвеждането на система за проследяване на дървесината.
Вицепремиерът Симеон Дянков, който раздаде наградите в тази категория, обясни, че с встъпването си на поста си е поставил няколко цели извън финансовите задачи. Две от тях, които вече са се
изпълнили, са забрана на пушенето на закрито и предприемане на действия за елиминиране на пластмасовите торбички.
В категорията за малък бизнес първа награда получи фирмата за канцеларски материали "Роел 98” за подпомагане на дейността на екологичната организация WWF по опазването и
възстановяването на гори в 10 природни парка. Второто място беше за консултантската компания "Пиаца Италия” за организирането и провеждането на кампании и събития по темите за опазването
на природата. В кампанията Green office weeks например са се включили 15 000 служители.
"Не е нужно да си голям, за да си зелен”, заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, който връчи наградите в тази категория.
Специалната награда пък отиде в УМБАЛ "Свети Георги” в Пловдив за изграждането на паркови пространства.
Условията, на които трябваше да отговарят компаниите, за да участват в конкурса, са зеленият проект да е реализиран и финансиран изцяло от тях, да не е пряко свързан с дейността им
и да е мащабен и дългосрочен.
Журито, оценявало компаниите, се състои от ректора на Лесотехническия университет в София Веселин Брезин, председателя на Българската асоциация за алтернативен туризъм Любомир
Попйорданов, писателя Калин Терзийски, актрисата Стефания Колева и певицата Белослава.