В периода от 4 до 8 юни 2012 г. ще се проведе Green Office Week 2012 - първата по рода си кампания в България, чиято цел е да инициира „зелена“ политика в офисите на повече организации. Идеята е с малки „стъпки“ постепенно да се подобри работната екосистема. *Econ.bg е медиен партньор на иницативата.
Всички участници, включили се в проекта, ще имат възможността да положат основите на своята по-устойчива корпоративна политика. Използвайки метода за промяна в организацията "отвътре навън", Green Office Week ще подобри работната среда, ще интегрира насоки за по-устойчиво екологично поведение и мотивация у служителите, ще създаде предпоставки за създаването на по-приятна и здравословна работна атмосфера.
Всеки един ден от седмицата ще се фокусира върху един екологичен проблем:
- Понеделник - Енергия
- Вторник - Транспорт
- Сряда - Отпадъци
- Четвъртък - Зелени доставки
- Петък - Моята иновативна идея
По повод инициативата разговаряхме с Вирджиния Пейнова, Мениджър "Social Impact Program", Hewlett Packard - една от компаниите, които ще участват в Green Office Week 2012. Повече за инициативата може да прочетете тук.
Г-жо Пейнова, защо се включихте в Green Office Week 2012? С какво смятате, че кампанията е различна и полезна?
Вирджиния Пейнова:
За Hewlett Packard тази кампания е прекрасна възможност не само да разпространим ценна и полезна информация за това как реално можем да влияем на околната среда, но най-вече да отворим пространство за дискусия сред нашите служители. Изключително важно е не просто да информираме, но и да обсъждаме и насърчаваме своите колеги да мислят по всички еко-въпроси. Вярваме, че по този начин ще инициираме и утвърдим едно по-устойчиво отношение към околната среда.
Какво прави вашата фирма, за да засили връзката между вашата работна среда и нашата околна среда?
Вирджиния Пейнова:
В рамките на компанията съществува специална работна група, която се занимава с всички „зелени” проекти и идеи. Стремим се във всеки един екип да има т.нар. Посланник на зелената идея – служител, който активно участва в проектите, които са част от „зелена” стратегия на компанията.
Кой ден от зелената седмица смятате, че ще има най-силно влияние за подобряване на работната среда в офиса?
Вирджиния Пейнова:
Hewlett Packard в България усилено работи по кампанията „Reduce, reuse and recycle”. В момента на фокус е процесът по рециклиране. Ето защо за нас най-интересния ден от седмицата ще е сряда. Вярваме, че този ден ще допринесе много за бъдещите ни планове и ще има най-силно влияние върху нашите служители.
Кое е зеленото послание на Hewlett Packard?
Вирджиния Пейнова:
"Зелено е дървото на живота".