"Произведено в България" с акцент към стартъпите

06.03.2019 | 09:55
по статията работи: econ.bg
Днес, за 25 пореден път, съюзът ще връчи своята „Златна мартеница“ за принос към бизнеса. Наградата е учредена с цел подпомагане съживяването на българските производства и услуги и повишаване тяхната конкурентоспособност
"Произведено в България" с акцент към стартъпите
Снимка: БГНЕС

„Четвърт век си е сериозна годишнина. Сдружението се стараем да търсим добри практики в различни сфери. Щастливи сме, че намираме в България предприемчиви, които да наложат нови продукти и търговски марки“, заяви в интервю за БГНЕС социологът Кънчо Стойчев, който е един от учредителите на Съюз „Произведено в България” и понастоящем член на Изпълнителното бюро на Управителния съвет.

Днес, за 25 пореден път, съюзът ще връчи своята „Златна мартеница“ за принос към бизнеса. Наградата е учредена с цел подпомагане съживяването на българските производства и услуги и повишаване тяхната конкурентоспособност на вътрешния и на международния пазар.

Новото тази година е, че е обърнато сериозно внимание на „стартъп“ фирмите. „Самият факт, че има млади хора, които започват бизнес в България, че има шанс пред българската икономика – стига всички заедно да я подкрепим”, каза Стойчев.

„През годините загубихме много от производствените мощности на България и хората са прави да си задават въпроса дали има нещо, което въобще произвеждаме”, отбелязва Стойчев. Като причина за пропуснатите възможности на нашето производство той отчита и неправилния модел на приватизацията, който се осъществи след демократичните промени.

„Българско производство все още има, но е притиснато от западното. Тази конкуренция не е честна, тъй като едни са субсидиите за земеделското стопанство във Франция, други в България. Второ – конкуренция по линия на кредитите. Тъй като сме извън еврозоната, кредитната тежест за българския производител е над два пъти по-тежка спрямо колегите им в ЕС. Същевременно виждаме, че западните партньори чрез големите търговски вериги опустошават местното производство“, каза още Кънчо Стойчев.

Проблемът с доминацията и картелните практики, според Стойчев, е добре известен в Брюксел и е признат за общоевропейски проблем. За съжаление, Брюксел все още не е в състояние да наложи необходимите мерки. „Надявам се в най-скоро време да се търси решение“, заяви той.

А докато чакаме Брюксел да намери това решение, Стойчев вижда пътя за българското производство в търсенето на иновативни решения и атака на пазарите извън България. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...