АДИС е първата и единствена агенция за недвижими имоти, сертифицирана по европейските стандарти

26.11.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

- Г-н Кавръков, какво означава титлата Сертифициран международен специалист по недвижими имоти, която получихте наскоро?

Деян Кавръков:

- Титлата Сертифициран международен специалист по недвижими имоти - CIPS се дава от Националната асоциация на брокерите на недвижима собственост на САЩ, която наброява 800 000 индивидуални члена. Положителната новина за АДИС ЕООД е, че двама от представителите на управлението получихме тази диплома – г-н Кушкиев, началник отдел "Управление на собствеността" и аз. CIPS е световна мрежа от сертифицирани брокери, която на практика наброява около 1000 души по цял свят. Този лиценз дава възможност на дадения брокер, независимо в коя точка на света се намира, да сключва сделки с недвижима собственост, които имат международен елемент. Получаването на сертификата изисква специалистите да преминат високо ниво на обучение, както и да имат професионален опит в областта на международната недвижима собственост - да докажат определен брой сделки, да имат висок образователен ценз и специализация. Най-общо казано, това е една престижна титла, която се получава на базата на комплексна оценка и дава значителни възможности за общуване и препоръки на всички останали членове и пред международни клиенти.

- Как тази сертификация ще рефлектира върху работата на АДИС?

Деян Кавръков:

- Сертификатът CIPS увеличава значително доверието на чуждестранните клиенти към нас. Той означава всеки чуждестранен клиент да е сигурен, че ще бъде посрещнат от компетентни хора, които прилагат бизнес и икономически стандарти, идентични на стандартите в неговата държава, хора, които владеят неговия език, защитават интересите му, ще бъдат лоялни и ще му осигурят всички възможни правни и експертни услуги, необходими за придобиване на имот в нашата държава. Другата последица е, че се увеличава обема на международните клиенти по линия на мрежата с останалите брокери и взаимния обмен на клиенти и услуги.

- Кои са клиентите на АДИС?

Деян Кавръков:

- Нашият сегмент на пазара засега е ясно дефиниран. Клиентите на АДИС включват всички членове и служители на дипломатически мисии, на международни организации, културни организации с приравнен статут на дипломатически мисии съгласно Виенската конвенция за дипломатически отношения. Това е основен сегмент на пазара, който е наш целеви клиент - и като юридически лица, и като държави, и като служители. Другите ни клиенти са водещи международни компании и корпорации и техните членове, както и български компании. Разбира се, наш клиент е и всяко физическо лице, което има нужда от услуги в областта на недвижимата собственост, когато става дума за ексклузивен имот.

- Какво представлява услугата на АДИС – еталон на обзаведен луксозен апартамент?

Деян Кавръков:

- Тази услуга е нещо добро и отдавна познато по цял свят и е един гъвкав подход към нуждите на нашите клиенти. АДИС има разработен еталон на обзавеждане и шоу рум, по който, в рамките на две седмици, може да бъде обзаведен всеки избран от клиента празен апартамент. Това е нашият по-различен подход – клиентът може да избира местоположение, етажност, изложение, размер на апартамента и след две седмици жилището да изглежда като избрания еталон.

- Има ли интерес към виртуалните разходки?

Деян Кавръков:

- Виртуалните разходки са тенденция, която навлезе много бързо в световен мащаб. Голям процент от сделките се реализират с оглед по Интернет. При нас това се въведе сравнително скоро, но засега към услугата се генерира голям интерес. Повече от 50 % от посещенията на виртуалните разходки са с произход от чужбина. АДИС проектира наново сайта си, така че да отговаря на съвременните тенденции и световните стандарти и бележим значително увеличение на посещаемостта и резултатите. Средно имаме около 150 визити на ден, от които 87-89 са от чужбина.

- Разкажете ни за другите нововъведения в АДИС?

Деян Кавръков:

- Наскоро АДИС беше сертифицирана по стандарта на Eвропейската общност - ISO 9001–2000. Това е стандарт за изградена система за управление на качеството на услугите. АДИС ЕООД е първата и единствена агенция за недвижими имоти, която е сертифицирана по европейските стандарти.

- Какви са настоящите тенденции на пазара за недвижими имоти?

Деян Кавръков:

- Тенденциите на пазара на недвижимата собственост в момента в България не могат да се обобщават, защото има различни типове собственост и съответно тенденциите са различни.

В областта на индустриалната собственост се бележи лек ръст в цените. През 2002 година България регистрира растеж на БВП, който се дължи предимно на ръст в индустрията за пръв път от много години насам. Това води след себе си и леко покачване на цените на индустриалната собственост.

При жилищните имоти тенденциите са противоположни – от една страна, цените на некачествените жилищни имоти строени по стар тип, с некачествени материали, в периферни квартали, с незадоволителна инфраструктура продължават да спадат и от друга страна, цените на качествените имоти за жилищни цели, които отговарят на стандартите на развитите пазарни икономики, се запазват и дори се покачват. Жилища с квадратура 150-200 квадрата, които са проектирани модерно, с нужната изолация и качество на материалите и с достатъчно пространство, запазват и дори увеличават цената си и имат нарастващо търсене. Същото се отнася за индивидуалните къщи с размер от 250-300 квадрата.

В областта на търговските площи се забелязва трайно търсене и съответно запазване и леко покачване на цената, а в областта на офис площите се наблюдава спад, в резултат на съотношението търсене-предлагане.

- Какво предстои на АДИС през следващата година?

Деян Кавръков:

- Предстои затвърждаване на всичко, което сме постигнали и систематична работа за издигане на следващо ниво на качеството на нашите услуги – качество на отношението към клиента, комуникация с клиента, обратна връзка с клиента, своевременна реакция на нуждите на потенциалните и реални клиенти. Това е един непрекъснат системен процес.

 

- Тази услуга е нещо добро и отдавна познато по цял свят и е един гъвкав подход към нуждите на нашите клиенти. АДИС има разработен еталон на обзавеждане и шоу рум, по който, в рамките на две седмици, може да бъде обзаведен всеки избран от клиента празен апартамент. Това е нашият по-различен подход – клиентът може да избира местоположение, етажност, изложение, размер на апартамента и след две седмици жилището да изглежда като избрания еталон.

- Има ли интерес към виртуалните разходки?

Деян Кавръков:

- Виртуалните разходки са тенденция, която навлезе много бързо в световен мащаб. Голям процент от сделките се реализират с оглед по Интернет. При нас това се въведе сравнително скоро, но засега към услугата се генерира голям интерес. Повече от 50 % от посещенията на виртуалните разходки са с произход от чужбина. АДИС проектира наново сайта си, така че да отговаря на съвременните тенденции и световните стандарти и бележим значително увеличение на посещаемостта и резултатите. Средно имаме около 150 визити на ден, от които 87-89 са от чужбина.

- Разкажете ни за другите нововъведения в АДИС?

Деян Кавръков:

- Наскоро АДИС беше сертифицирана по стандарта на Eвропейската общност - ISO 9001–2000. Това е стандарт за изградена система за управление на качеството на услугите. АДИС ЕООД е първата и единствена агенция за недвижими имоти, която е сертифицирана по европейските стандарти.

- Какви са настоящите тенденции на пазара за недвижими имоти?

Деян Кавръков:

- Тенденциите на пазара на недвижимата собственост в момента в България не могат да се обобщават, защото има различни типове собственост и съответно тенденциите са различни.

В областта на индустриалната собственост се бележи лек ръст в цените. През 2002 година България регистрира растеж на БВП, който се дължи предимно на ръст в индустрията за пръв път от много години насам. Това води след себе си и леко покачване на цените на индустриалната собственост.

При жилищните имоти тенденциите са противоположни – от една страна, цените на некачествените жилищни имоти строени по стар тип, с некачествени материали, в периферни квартали, с незадоволителна инфраструктура продължават да спадат и от друга страна, цените на качествените имоти за жилищни цели, които отговарят на стандартите на развитите пазарни икономики, се запазват и дори се покачват. Жилища с квадратура 150-200 квадрата, които са проектирани модерно, с нужната изолация и качество на материалите и с достатъчно пространство, запазват и дори увеличават цената си и имат нарастващо търсене. Същото се отнася за индивидуалните къщи с размер от 250-300 квадрата.

В областта на търговските площи се забелязва трайно търсене и съответно запазване и леко покачване на цената, а в областта на офис площите се наблюдава спад, в резултат на съотношението търсене-предлагане.

- Какво предстои на АДИС през следващата година?

Деян Кавръков:

- Предстои затвърждаване на всичко, което сме постигнали и систематична работа за издигане на следващо ниво на качеството на нашите услуги – качество на отношението към клиента, комуникация с клиента, обратна връзка с клиента, своевременна реакция на нуждите на потенциалните и реални клиенти. Това е един непрекъснат системен процес.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...