Бъдещето е в балнеологията и луксозния туризъм

04.02.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Гергов, как виждате развитието на градските хотели у нас - за обслужване на т. нар. конгресен туризъм, или ще разчитат на традицията да обслужват гостите на града?

Георги Гергов:

Аз разглеждам развитието им като съвместяване на всички тези дейности. И развиване на конгресен туризъм, и обслужване на гостите на града, както и всички останали мероприятия, като се започне от сватбите и се стигне до семинарни занятия. Конгресният туризъм у нас едва сега започна да се развива и още се намира в началото. В средата на 90-те години българските фирми се намираха в тежко положение и не им беше до такива мероприятия, а чуждите компании все още не бяха влезли в нашия пазар. Големите международни фирми, които идват у нас, налагат своя модел на управление с провеждане на семинари и делови срещи. В момента работим по един конгресен център в Пловдив, който е вече построен - близо 16 хил. кв. м. Той е проектиран от две части - в едната ще бъде разположен спортен център, а във втората ще е конгресен с най-разнообразни зали, което означава, че ние разчитаме на развитието на този вид дейност. Защото Пловдив може и да е много близо до София, но той е панаирен център, провеждат се много предварителни мероприятия за подготовката му. Българските инвеститори много бързо се нагаждат към търсенето, това, което в момента се строи, се реализира много бързо на пазара, и то качествено. Естествено, че има и пропуски, и компромиси, но къде ги няма. Защо мислим, че в Испания или примерно Гърция строителството е по-качествено от това, което е по Българското Черноморие.

Прави впечатление, че голяма част от старите хотели пригодиха партерните пространства за конферентни зали, според Вас те отговарят ли на съвременните стандарти като квадратура и оборудване с комуникации?

Георги Гергов:

През миналата година ние извършихме ремонт на конгресните центрове и в двата хотела - Марина и Палас, които притежаваме във Варна. Бяха оборудвани с мебели и комуникации по всички съвременни изисквания. В Пловдив, където притежаваме хотел Санкт Петербург, също имаме 3 зали. Не мога да си представя, че това не са го направили хотели от нивото на Шератон или Хилтън, и не смятам, че има хотел, който може да си го позволи. И ако това е така, тогава е грешка на мениджърския екип на хотела. Инвестицията за оборудване на едва зала от 150 места примерно може да излезе от 20 до 70 хил. EUR. Всичко зависи от това, какво ще е предназначението на залата. Световната тенденция е те да са мултифункционални. Не мога да ставам ничий адвокат, защото бизнесът на фамилия Гергови е в луксозния туризъм, и нямам намерение да се разширявам извън това, което правим в Слънчев ден. Перспективите за развитие за нас са балнеология и луксозен туризъм. Балнеологията у нас тепърва ще се развива. В момента ние работим от 10 март до 22 октомври и реализираме сериозни обороти от порядъка на 1 млн. EUR. Като имате предвид, че не можем да си позволим да вземаме между 45 и 80 EUR за масаж, както е в страните от Европейския съюз. В България един масаж е в пъти по-евтин, отколкото е в Европа. Не смятам, че трябва да се подценява бъдещото развитие на балнеоложки центрове като Хисаря и Велинград.

Ще ви върна отново на градските хотели. Като кандидат-инвеститор в Хилтън смятате ли, че в София има място за нови инвестиции в този сегмент на пазара?

Георги Гергов:

Като се вземе предвид разширяването на София, което се чувства всеки ден, мисля, че хотелите не са много. Според мен присъствието на хотелски вериги в столицата ще се засилва, защото освен Кемпингски, Хилтън, Шератон или Радисън има и много други известни вериги хотели в световен мащаб. Моята прогнозира е, че предстои те да влязат у нас и да потърсят мястото си на пазара.

Как според Вас ще се развиват големите хотели в останалите областни градове на страната?

Георги Гергов:

Те буквално кретат в момента. Част от старите хотели в бившите окръжни градове са или в окаяно състояние, или са козметично ремонтирани и оцеляват на границата, защото те не са натоварени като софийските. Нещата са коренно различни между столицата и останалите градове, защото, ако в София цената на стаята е 70 EUR, там не може да се говори и за 70 лева. Обикновено цените на хотелите в страната варират между 25 и 55 лв. В Пловдив имаме хотел - Санкт Петербург и съм наясно какво може да се очаква от един хотел извън столицата.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...