Специално за Econ.bg
В началото на месец април интернет порталът Mysecondhome.eu стартира предлагането на български имоти в 14 европейски държави, на 12
национални езика. Изключителен представител и партньор на портала за страната ни е интернет сайтът за недвижими имоти Largo.bg.
Българските предприемачи и брокери на недвижими имоти вече имат възможност да търгуват в голяма част от ЕС чрез участието си в българската версия на Mysecondhome.eu - Mysecondhome.bg. За начина, по който работи системата, за ползите от нея, за отношението на българските агенции за недвижими имоти към нея, както и за търсенето и
предлагането на имоти в Интернет у нас, разговаряме със собственика на Largo.bg Георги Стаматов.
Г-н Стаматов, наскоро обявихте партньорството си с MySecondHome. В какво се състои то и с какво ще бъде полезно за вашите клиенти?
Георги Стаматов:
Когато преди няколко месеца акционерите на MySecondhome ни потърсиха, бях по-скоро изненадан, отколкото поласкан. Едва когато представихме концепцията пред клиентите и видяхме тяхната реакция,
осъзнах колко сериозно постижение е това за нас. MySecondhome е портал, който поддържа домейни в 14 европейски държави и чрез партньорство с местни компании създава един общоевроейски пазар. Как
реално се случва това? Ние в Largo.bg предоставяме на родните агенции и инвеститори платформа, в която те въвеждат своите оферти. С натискането на един бутон, параметрите на офертите автоматично се
превеждат на 12 езика и влизат в базите данни на останалите 14 страни. Това означава, че минути след като сте въвели своята оферта на български в системата, тя може да бъде видяна от някой в Холандия
на неговия майчин език. И всичко се случва с натискането на един бутон. В момент на труден за ваканционните имоти пазар, това е уникална възможност за търговците и инвеститорите. Така страната ни
лесно и при равни други условия ще се конкурира с развитите, известни, но и доста скъпи пазари на имоти от типа "втори дом" като Испания и Португалия.
Има ли вече интерес от страна на родните агенции към страницата MySecondHome? Какви са очакванията Ви за нейното налагане на пазара?
Георги Стаматов:
В момента
системата е в тестови режим, а участващите агенции са 49 и са качили над 16 000 оферти. При това преди порталът да е бил маркетиран. Основните ни
клиенти ще бъдат брокерите на ваканционни имоти, за които това е възможност да стъпят на нови пазари като Франция и Унгария, например. След официалния старт, който предвиждаме за 18 април, и
представянето на портала на изложението за недвижими имоти BalpEx, очакваме неколкократно увеличение на обема. За представянето от Холандия ще пристигне специално и шефът на MySecondhome Вилем
Балкема. (
Oчаквайте интервю с г-н Балкема скоро в Econ.bg - бел.ред.)
Стартирахтe Largo.bg преди една година с една нова за страната ни концепция. Успяхте ли вече да се наложите на българския пазар?
Георги Стаматов:
Това, което ни прави различни, освен визията и структурирането на портала, е че сме ориентирани изцяло към работа с агенции и инвеститори и по тази причина на страниците на Largo.bg за една година не
се появиха нереални или заблуждаващи оферти. Това повишава доверието на потребителите и им спестява време, безсмислени разговори и дори измами. Целта ни беше да обособим и легитмираме истинските и
лоялни играчи в сферата, като минимализираме възможността така наречените "креватни брокери" да подлъгват клиентите с несъществуващи на пазара предложения за продажба. Всяка оферта, качена на
страниците на Largo.bg, включва ясни координати на офериращия, за да е ясна отговорността.
С колко агенции и брокери работите към момента?
Георги Стаматов:
Тези дни направихме справка за броя на клиентите си и установихме, че той надвишава 600, като голям процент от тях присъстват постоянно, с повече от две предложения. Цифрата на офертите, публикувани
в Largo.bg, варира в широки граници - между 90 и 160 хиляди на ден. В секцията "Фирми" представяме близо 12 000 фирми, свързани с пазара на недвижими имоти - от строители и инвеститори до юристи. Тук
купувачът може да открие своите партньори, с които да извърви целия път от избора на имот до обзавеждането му.
Ще се оправдаят ли очакванията на експертите Интернет да измести окончателно печатните медии?
Георги Стаматов:
Интернет медиите са най-бързият, леснодостъпен и актуален източник на информация. Всички новини и предложения се публикуват веднага и достигат до аудиторията на момента. Така човек няма нужда да чака
до другата седмица, за да си купи новия вестник и да види най-атрактивните предложения от днес. Но лично аз, за изминалата една година разбрах, че има играчи и от двете страни (продавачи и купувачи),
за които Интернет все още е непознато враждебно пространство. По тази причина решихме да създадем и списанието Largo.bg, което излиза на пазара през тази седмица и ще предложи микс от атрактивни
оферти на всички, които предпочитат да "държат предложенията в ръцете си".
Как планирате да разпространявате списанието?
Георги Стаматов:
Списанието ще се разпространява безплатно на избрани обществени места, както и като вложка към абонатите на някои бизнес вестници. То ще съдържа микс от оферти на различни агенции и инвеститори.
Форматът му е компактен, а дизайнът - атрактивен. С него ще затворим цикъла на атрактивни за нашите партньори канали за реклама и както се шегуваме в компанията, ще се превърнем в "3 в 1" в
маркетинга на недвижимите имоти.
Интервю на Econ.bg