Българските мениджъри в туризма трябва да обвържат дейността си с чуждестранни фирми

12.03.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за ECON.BG

 

- Г-н Тодоров, използват ли фирмите от туристическия бранш в България възможностите на франчайзинга?

Красимир Тодоров:

- По принцип, франчайзингът е широко застъпен в областта на туризма по света. За съжаление, в България той все още не е толкова популярен. Отделни ръководители на фирми от туристическия бранш познават механизма на франчайзинга, но все още той не се прилага достатъчно широко. Необходимо е да се работи още за разясняване на механизмите и предимствата, които франчайзингът носи на бизнеса, както по отношение на закупуване на франчайз от чужбина, така и по отношение на франчизиране на успешен собствен бизнес вътре в страната. Приемането ни до месец в НАТО и през 2007г. в ЕС автоматично ще отвори широко вратите за навлизане на франчайзинга. Ако българските мениджъри не са наясно с механизмите на неговото действие и не намерят начин своевременно да обвържат своята дейност с чуждестранните фирми, с което да повишат качеството на предлагания от тях продукт, те ще бъдат поставени много скоро в тежка ситуация.

- Кои са пътищата за повишаване конкурентносопособността на фирмите от туристическия бранш?

Красимир Тодоров:

- Тази част от тях, които са успели да създадат солиден бизнес, наложил се на българския пазар, които са извоювали добра репутация за своята търговска марка и са се утвърдили благодарение на високото качество на предлагания от тях продукт, биха могли да помислят да се франчизират, т.е. да започнат да предлагат франчайзингов лиценз в страната и в съседни държави – Македония, Румъния и т.н. Това ще им даде възможност да развият своята дейност и да направят търговската си марка още по-популярна, без да е необходимо да влагат нови средства за целта. Друга част от фирмите трябва да се ориентират или към влизане в съвместни предприятия с по-сериозни и наложени на световния пазар фирми в сферата на туризма, или да закупят франчайз от тях, така че да станат тeхни франчайзополучатели за страната и по този начин да повишат чувствително своята конкурентноспособност. В рамките на последния ни специализиран семинар за фирми от сферата на туризма, ние предложихме над 30 франчайзингови възможности от цял свят в различни области – тур операторство, хотелиерство и ресторантьорство. Разбира се, развитието на една туристическа фирма би могло да се търси и по пътя на реализирането на добър инвестиционен проект. В тази връзка, предприемачите в сферата на туризма биха могли да се възползват от възможностите на инвестиционното финансиране. Ние предлагаме не само услуги в областта на бизнес планирането, но и търсене на рисков капитал от чужбина. Рисковият капитал е една много добра, подходяща форма за финансиране на инвестиционни проекти, при която не са необходими обезпечения и не е необходимо да се плащат лихви, както е при кредитирането.

- Какво ще е влиянието на предстоящите Олимпийски игри в Атина върху туристическия бранш?

Красимир Тодоров:

- Олимпийските игри са един сериозен двигател за развитие на туристическата дейност у нас, както и едно голямо предизвикателство, на което ще бъдат подложени нашите фирми в сферата на туризма, на което те би трябвало да отговорят с високо качество на своите услуги.

- България е известна като дестинация, която предлага евтини туристически услуги. Как бихме могли да повлияем на този имидж?

Красимир Тодоров:

- Аз не споделям мнението, че България е един от хитовете като дестинации в световния туризъм, само благодарение на това, че предлага евтин туристически продукт. Страната ни през последните години се оказа преди всичко сигурно място, което наред с доброто съотношение на качество-цена чуждите туристи ценят високо. Освен това, България разполага с много добри географски дадености, чудесно съчетание на планини с равнини, морски и планински курорти. Потенциалът е тук, квалификацията на ангажираните в сферата на туризма непрекъснато нараства, обслужването вече е на значително по-високо ниво, отколкото беше преди години. Всичко това, наред с минималния риск от терористични атаки, е мощен двигател за повишаване на интереса на чуждите туристи към България и сериозно развитие на туристическата индустрия у нас. Разбира се, нужни са все още инвестиции, трябва да се развият съпътстващите туризма услуги, да се подобри инфраструктурата, да се издигне на още по-високо ниво културата на обслужване. Точно в това направление могат много да помогнат франчайзингът и рисковият капитал.

Бихте ли ни представили Global Consulting Ltd.?

Красимир Тодоров:

- Глобал Консултинг ООД е частна консултантска фирма, изцяло с българско участие, специализирана в три основни направления - франчайзинг, инвестиционно финансиране и бизнес оценки на обекти на интелектуална собственост. За обслужване на тези три основни направления в дейността ни, фирмата провежда регулярно семинари с представители на бизнеса от страната. Фирмата е създадена през 1997г. и досега сме провели около 30 семинара с представители на бизнеса и на банките от цялата страна. Дружеството издава и единственият в страната он-лайн информационен бюлетин "Нови бизнес и франчайзингови възможности". Подробна информация за дейността на фирмата може да се получи от нейния уеб сайт www.globalconsulting-ltd.com.

 

- Аз не споделям мнението, че България е един от хитовете като дестинации в световния туризъм, само благодарение на това, че предлага евтин туристически продукт. Страната ни през последните години се оказа преди всичко сигурно място, което наред с доброто съотношение на качество-цена чуждите туристи ценят високо. Освен това, България разполага с много добри географски дадености, чудесно съчетание на планини с равнини, морски и планински курорти. Потенциалът е тук, квалификацията на ангажираните в сферата на туризма непрекъснато нараства, обслужването вече е на значително по-високо ниво, отколкото беше преди години. Всичко това, наред с минималния риск от терористични атаки, е мощен двигател за повишаване на интереса на чуждите туристи към България и сериозно развитие на туристическата индустрия у нас. Разбира се, нужни са все още инвестиции, трябва да се развият съпътстващите туризма услуги, да се подобри инфраструктурата, да се издигне на още по-високо ниво културата на обслужване. Точно в това направление могат много да помогнат франчайзингът и рисковият капитал.

Бихте ли ни представили Global Consulting Ltd.?

Красимир Тодоров:

- Глобал Консултинг ООД е частна консултантска фирма, изцяло с българско участие, специализирана в три основни направления - франчайзинг, инвестиционно финансиране и бизнес оценки на обекти на интелектуална собственост. За обслужване на тези три основни направления в дейността ни, фирмата провежда регулярно семинари с представители на бизнеса от страната. Фирмата е създадена през 1997г. и досега сме провели около 30 семинара с представители на бизнеса и на банките от цялата страна. Дружеството издава и единственият в страната он-лайн информационен бюлетин "Нови бизнес и франчайзингови възможности". Подробна информация за дейността на фирмата може да се получи от нейния уеб сайт www.globalconsulting-ltd.com.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...