Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Как България привлече вниманието на хотелската верига Best Western?
Карол Мариот:
България е много важна за региона. В продължение на много години следим развитието на хотелския бизнес тук и чувстваме, че страната е готова да въвеждането на търговската марка Best Western. Изследвахме и възможностите, които ние като верига бихме могли да дадем за развитието на хотелския бизнес в България. Екотуризмът и хотелите в планинските курорти не са приоритет на веригата, но теоретично проявяваме интерес към всякакъв тип хотели. Ние сме ориентирани към бизнесхотелите, в които може да се прави конгресен туризъм. От значение за нас е и прилежащата инфраструктура.
Какво точно представлява веригата Best Western?
Карол Мариот:
Best Western е доброволна асоциация, нещо като клуб на хотелите по света. Създадена е във Финикс, щата Аризона. Европейският офис е в Париж. Във всяка страна има различна организация. Всички европейски офиси притежават акции в Best Western. България ще има дял, когато ще е с достатъчно хотели, за да бъде със самостоятелен офис, отделно от регионалния в Гърция. Целта ни е да се развива хотелиерският бизнес в България с достатъчно мощни финанси.
С какво Best Western е по-различна и какво предлагате като услуги?
Карол Мариот:
Първата и основната разлика е, че ние сме най-голямата хотелиерска верига в света. Ние сътрудничим с хотели, които са самостоятелни като собственост и експлоатация. Нашата верига не се занимава с мениджмънт. Ние правим съответния маркетинг и предлагаме хотела на пазара. Всеки хотел запазва своята идентичност. Веригата е много силна, що се касае до индивидуалните клиенти - туристи или бизнесмени. Затова имаме и специална програма - клуб за постоянни гости на веригата. В него членуват повече от 1 млн. наши клиенти.
Как избирате хотелите, които ще членуват във веригата?
Карол Мариот:
Направили сме план, според който на първо място е разположението на хотела, след това какъв тип е той. Не без значение са собствениците и тяхното желание да бъдат членове на веригата. Хотелите от нея трябва да отговарят на 72 стандарта. Трудно ми е да отделя кой е най-важният, всичко зависи от изискванията на клиента.
Какво дава марката Best Western за нейните притежатели?
Карол Мариот:
Best Western на всеки 2 години прави маркетингово проучване за стойността на търговската марка. Това е най-разпознаваната марка в САЩ, но не и в Европа. Причината е, че европейските собственици на хотели невинаги следват правилата за работа с търговската марка.
Заплащат ли се такси за членство?
Карол Мариот:
Хотелът, който иска да бъде включен във веригата, трябва да заплати първоначална членска такса от 4 хил. до 10 хил. EUR в зависимост от големината на хотела. Имаме и други годишни такси, маркетинг такси - те са до 50 хил. EUR.