Валентина Бешевишка: Секторът на бързооборотните стоки е най-устойчив по време на стагнация

05.07.2014 | 10:30
по статията работи: Десислава Маданска
Успешен е този, който предлага оптималното съчетание между качество и цена
Валентина Бешевишка: Секторът на бързооборотните стоки е най-устойчив по време на стагнация
Снимка: Avon

Валентина Бешевишка е маркетинг мениджър на AVON за регион Балкани, който включва пазарите в България, Сърбия, Македония, Черна Гора и Албания. Валентина е в редиците на козметичната компания от стъпването й у нас преди 15 години. През 2001 г. именно тя създава отдел „Маркетинг“ в рамките на AVON България.

 

Как са се променили бизнесът и маркетингът от 1999 г. насам?

На първо място потребителите са по-информирани и по-взискателни. Начинът, по който информацията стига до хората много се промени, а това дава чудесна възможност на пазара да се откроят наистина добрите компании. Това от своя страна води до по-голяма конкуренция, а ние в AVON обичаме конкуренцията. Тя ни помага да предлагаме на потребителите си винаги най-доброто. Хората отдавна вече не приемат рекламните послания за чиста монета. Рекламата трябва да звучи така, сякаш е разработена специално за всеки отделен клиент.

Какво е нужно, за да се задържиш на върха?

Мотивиран екип, работа и постоянен стремеж към иновации. Това е в едно изречение. Разбира се зад тези три фактора стои много повече. В бизнеса има едно правило и то е, че няма нищо по-постоянно от промяната. Ключът към задържането на пазарни позиции е да предлагаш иновации, които са съобразени с индивидуалните нужди на потребителите. Важно е постоянно да предлагаш нови неща и да има динамика. Успоредно с това никога не бива да се забравя, че успехът на всяка една компания се гради от хората. За AVON именно хората – без значение дали говорим за колеги, представители или клиенти - техният потенциал и възможностите, които им предлагаме, са били водещи.

Лесно ли се продава в България в момент, в който всички твърдят, че има стагнация на пазара?

Секторът на бързооборотните стоки е най-устойчив по време на стагнация, тъй като това са стоки от ежедневна необходимост. В същото време, конкуренцията е по-интензивна и е успешен този, който предлага оптималното съчетание качество-цена. Благодарение на инвестициите в Research & Development AVON разработва продукти, които следят и често повеждат глобалните тенденции. През годините нерядко сме били пионери и винаги сме предлагали безупречно качество. В същото време днешният потребител е smart shopper ( б.а. умен купувач) и ценовата или промоционална оферта са от ключово значение за покупката. Благодарение на начина на разпространение на нашите продукти чрез представители поддържаме близка връзка с клиентите, която ни дава ценна информация какво да развиваме и на какво да наблягаме.

Как избирате социалните кампании, в които да се включите?

AVON е Компанията за жени. В този ред на мисли ние се стремим да подкрепяме жените във всяка от многобройните им роли – като започнем от красотата и самочувствието, здравето и бизнес средата и стигнем до възможностите за независим и уверен начин на живот. Социалната отговорност е ключова за компанията и смело мога да заявя, че през последните 15 години, в които сме на българския пазар, имаме много постигнати успехи. От стартирането на благотворителните инициативи „От любов към живота – AVON срещу рака на гърдата” и „Говори открито срещу домашното насилие” до момента са дарени над 1,3 млн. лв. Това са важни резултати, които не бихме могли да постигнем без всички свои клиенти и партньори. Успоредно с това обаче усилията ни във филантропските кампании не се измерват само с пари. Изключително важно е да отбележа, че с кампаниите, които реализираме, обръщаме внимание и говорим за проблеми, които често остават в сянка. Именно откритата комуникация и информираността са елементите, които носят промяната в дадено общество. Това е добавената стойност, която смятаме, че ще доведе до конкретни промени – най-вече в начина на мислене на обществото.

С какво AVON се отличава от останалите компании?

С това, че не сме просто компания, която произвежда продукт и го продава. AVON предлага възможности, които помагат на жените да водят независим и пълноценен начин на живот. Начин на живот, който може да бъде вълнуващ и обогатяващ. Каналите ни за директни продажби са едни от най-силно развитите не само в България, но и в световен мащаб, а локализираното ни портфолио ни позволява да се съобразяваме с местните особености и предпочитания. В момента AVON заема първо място по продажба на аромати и второ – на декоративна козметика. Успоредно с това сме втори по пазарен дял в България. Тези успехи са резултат именно от отличителните ни характеристики спрямо останалите играчи на пазара.

Имате ли статистика какви хора избират AVON?

Истината е, че гамата от потребители е изключително широка. Това са хора с много големи възможности и изисквания и потребители с по-скромен начин на живот. Това, което ги обединява, е желанието за богата гама продукти с високо качество.

Има ли разлика в продуктите, които се търсят най-много у нас и в чужбина?

Козметичното портфолио на AVON е 90% еднакво за всички над 150 пазара, на които компанията оперира. Най-търсената категория в България и Румъния е „Аромати“. Следваща е „Грижа за кожата“. От всички жени на Балканите българката полага най-много грижа за своята кожа. За сравнение - в Сърбия най-търсени категории са „Грим„ и „Грижа за косата“.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 30.12   1699 г. – С указ на цар Петър I в Русия е въведено летоброенето от Рождество Христово. 1703 г. – При земетресение в Токио загиват около 37 хил. души. 1853 г....