Специално за Econ.bg
- Г-жа Асенова, как оценявате развитието на лизинговото финансиране и специално на Интерлийз през 2002?
Фани Асенова:
- През изминалата 2002 година лизинговото финансиране се разви с изключително бързи темпове в няколко основни посоки. Преди всичко на лизинговия пазар се появиха нови финансови и нефинансови институции предлагащи такъв тип финансиране. На второ място лизинговият продукт, който се предлага на клиентите непрекъснато се усъвършенства и диверсифицира, като по този начин все по-пълно задоволява нарастващите им потребности. Не на последно място обаче, бих искала да отбележа, че стабилизирането на икономиката на страната ни, а също така и положителните сигнали, които международната общност ни подава за бъдещето, заначително подпомогнаха инвестиционната активност на фирмите, а от тук и търсенето на нашите услуги. По отношение на Интерлийз 2002 се оценява като най-успешната в историята ни. За изминалите дванадесет месеца ние увеличихме кредитния си портфейл почти три пъти достигайки 30 милиона евро. През 2002 бяха сключени над 200 лизингови договори с нови и още около 100 със съществуващи клиенти. Също така сме изключително горди от факта, че само за няколко месеца от стартирането си Интерлийз Ауто, дъщерна фирма на Интерлийз се наложи като една от водещите в твърде конкурентната среда каквато е финансовия и оперативен лизинг на леки автомобили.
- Кои са основните ви клиенти, къде по отрасли има най-голям интерес към лизинговото финансиране?
Фани Асенова:
- Сред основните ни клиенти са български и международни фирми с лидерски позиции в областта си. Но тук искам да отбележа, че сред най-добрите клиенти на Интерлийз са и много малки и средни предприятия и именно те формират голяма част от нашия портфейл. Що се касае до отраслите, в които има най-голям интерес от лизингово финансиране, бих могла да кажа, че почти няма сектор, в който Интерлийз не присъства. Разбира се има традиционно "силни" сегменти като международния транспорт, шивашката промишленост, хранително-вкусовата и много други.
- Какви са плановете на Интерлийз за следващата година? Какви са амбициите ви по отношение на пазарния дял и лизинговия портфейл на дружеството?
Фани Асенова:
- И през следващата година Интерлийз ще се стреми да отстоява водещата си позиция на българския лизингов пазар, като непрекъснато ще подобрява качеството и обема на предлаганите услуги. През новата година, наред с традиционното за Интерлийз финасиране на производствено и технологично оборудване и транспортни средства, ние имаме желание да развием новите си продукти, а именно лизинговане на недвижими имоти, офис оборудване, леки автомобили. Тези наши амбиции, разбира се, се основават преди всичко на много добрите условия, при които финансираме дейността си; на изключителното ноу-хау, което прилагаме в практиката си, а също така и на огромния потенциал на целия ни екип.
- Как може да се повиши популярността и интереса към лизинговото финансиране?
Фани Асенова:
- В сравнение с последните няколко години лизинговото финансиране в момента се радва на добра популярност и нарастващ интерес. Още повече, поради засилената конкуренция между лизинговите компании те все по-мащабно и детайлно разясняват на потенциалните си клиенти преимуществата и спецификата на предлагания от тях пакет лизингови услуги. Всеобщото мнение на специалистите в бранша е, че лизинговото финансиране ще придобива все по-голямо значение в икономическия живот на България и все повече фирми ще се насочат към този тип инвестиционно финансиране.
- Как оценявате предприемчивостта на българските мениджъри? Какво бихте ги посъветвали?
Фани Асенова:
- С радост бих искала да отбележа, че в процеса на нашето сътрудничество с много български фирми, ние наблюдаваме положителни тенденции свързани с разбирането и оценяването от страна на бизнеса на необходимосттта от значителни капиталови инвестиции. А що се отнася до съветите, не бих се осмелила да съветвам българските предприемачи и мениджъри, а по-скоро да им пожелая Весели празници и много успехи през настъпващата Нова година.
Фани Асенова:
- В сравнение с последните няколко години лизинговото финансиране в момента се радва на добра популярност и нарастващ интерес. Още повече, поради засилената конкуренция между лизинговите компании те все по-мащабно и детайлно разясняват на потенциалните си клиенти преимуществата и спецификата на предлагания от тях пакет лизингови услуги. Всеобщото мнение на специалистите в бранша е, че лизинговото финансиране ще придобива все по-голямо значение в икономическия живот на България и все повече фирми ще се насочат към този тип инвестиционно финансиране.
- Как оценявате предприемчивостта на българските мениджъри? Какво бихте ги посъветвали?
Фани Асенова:
- С радост бих искала да отбележа, че в процеса на нашето сътрудничество с много български фирми, ние наблюдаваме положителни тенденции свързани с разбирането и оценяването от страна на бизнеса на необходимосттта от значителни капиталови инвестиции. А що се отнася до съветите, не бих се осмелила да съветвам българските предприемачи и мениджъри, а по-скоро да им пожелая Весели празници и много успехи през настъпващата Нова година.