Специално за ECON.BG
- Г-н Коларо, какво представлява Oracle Collaboration Suite? С какво той се различава от останалите софтуерни продукти?
Клод Коларо:
- Не може да се каже, че Oracle Collaboration Suite е напълно нов продукт на Oracle. Част от Collaboration Suite-а - Oracle Email, съществува от няколко години. По-късно той се разви като отделен продукт - Oracle Email Server. Друга част от Collaboration Suite – Oracle Files, също е на пазара от три години. Oracle обедини всички тези продукти, които съществуваха отделно и които има смисъл да са заедно – Email, Files, Calendar, Voicemail и т.н. Пакетирахме ги в Oracle Collaboration Suite-а и добавихме много нови функционалности, които помогнаха всичко това да бъде интегрирано и да се развива на основата на новите технологии на Oracle.
- Това ли означава "collaboration"-а в името на продукта? В какво се състои интегрираността?
Клод Коларо:
- Една от възможностите за интерпретация на интегрираността е именно това. От друга страна "collaboration" означава интегрираност със съществуващи системи. Collaboration Suite има четири основни функционалности. Първата е Oracle Email системата, втората - Oracle Files. Всяка организация има PC-та и файл сървър, където се съхраняват всякакъв тип документи. С нарастването на организацията, файл-сървърът също нараства. Възниква въпросът защо организацията харчи много пари за много файл-сървъри, когато всичко може да се консолидира на един и съответно, само един човек да се грижи за този сървър. Преди години Oracle имаше файл-сървър в почти всяка страна. После решихме да консолидираме всичко в един продукт, който да дава възможност за лесно управление на цялата информация. Една от възможностите е синхронизираната файл-система на Oracle. Например, ако човек напише едно писмо в България и го сложи на файл сървър в САЩ и реши утре да добави нещо ново в писмото, натиска думата "синхронизация" и само разликата отива на централния сървър. И обратно, ако отиде в САЩ, работи директно на сървъра и промени нещо, когато се върне в България, писмото ще е променено. Така документите се управляват много лесно. Има и възможност за т.нар. обратен контрол. Също и възможност за запазване на различни варианти на даден документ, така че в крайна сметка да се избере най-добрият.
В организации, в които има 400-500 потребители, възникват и проблеми във връзка с управлението на файловете. Това е групата потребители, на която Oracle може да предостави Oracle Files – решението как да се управляват файловете.
Третата възможност на Collaboration е Oracle календара. Той дава възможност за управление на времето – уреждане на срещи, ангажименти в електронен вид. Oracle Voicemail дава възможност за управление на email системата с глас. Клиентът се обажда и има възможност да избере Email, Files, Calendar, Voicemail. Ако избере например Email, системата започва да чете получените email-и, дава възможност за триене или изпращане на email-и. Oracle Wireless е опция, която дава възможност всички неща да се управляват от мобилен телефон. Това означава, че потребителят може да се свърже с Collaboration-а чрез телефона и съответно да прегледа календара, файловете си, да изпрати email. Email, Files, Calendar, Voicemail може да се управляват през Интернет и през wireless устройство, каквото е мобилният телефон. Цялата тази информация, за която говорим досега, се намира на едно единствено място - Oracle9i база данни. Това, че цялата тази информация е на един сървър означава, че търсената информация може да бъде намерена много по-лесно. Oracle Ultra Search, която също е част от Collaboration Suite, дава възможност за бързо намиране на търсената информация сред многообразието й в базата данни. Конкурентите ни не могат да предложат такива възможности. Освен това, ние улесняваме клиентите да мигрират към нашата система. Например, няма проблем ако Microsoft Outlook е част от софтуера на клиента – той може да бъде интегриран с Oracle Collaboration Suite.
- Намаляват ли се разходите за потребителя?
Клод Коларо:
- Ние в Oracle сме консолидирали комплексни системи. Когато една платформа за email достигне определена възраст, тя спира да функционира добре. Решението е да се сложи нов сървър, да се добави нов хардуер, което е свързано със средства. В момента Oracle има 45 000 души и един единствен email сървър. Фокусирали сме се към клиенти, които имат нужда от такива системи. Нашата целева група не са малките фирми, а големите компании. Те трябва да разберат ползата от консолидиран Email, Files, Calendar, Voicemail, основани на Oracle9i Database и Oracle9i Application Server, и ако разберат, че тази технология работи на всяка платформа и операционна система, ще разберат ползата.
Предимството на консолидацията на системите, описани по-горе, не е само минимизирането на хардуерни и човешки ресурси, необходими за функционирането на системите, а има и много функционални предимства – например изискваната висока сигурност и надеждност. Вземете например, когато вашата e-mail система бъде атакувана от вирус, и ако еmail системата е на един сървър - тогава вирусът се отстранява лесно, защото се знае точно къде е.
- Разбират ли българските мениджъри ползите от Oracle Collaboration Suite?
Клод Коларо:
- Когато правихме презентацията на Oracle Collaboration Suite за повечето хора звучеше като научна фантастика. За да функционира всичко това, ни беше необходим един middle-class сървър, софтуер на Oracle и M-Tel или Globul. Всичко е възможно, хората трябва да имат визия, да искат да се информират, да се обучават, да разберат ползата за своята фирма. Частният бизнес вижда ползите – намалените разходи, сигурността, по-лесното управление. Проблемът е в държавния сектор обаче. Нещата са различни, когато се харчат пари от собствения джоб и от чуждия джоб. Цената на продукта е 65 долара на потребител. При една по-голяма организация, с 1000 потребителя, става въпрос за 100 хиляди лева. Това не е нищо, като се има предвид колко разходи ще бъдат спестени. Възвръщаемостта на инвестицията при работа с Oracle Collaboration Suite може да стане много бързо.
- Една от възможностите за интерпретация на интегрираността е именно това. От друга страна "collaboration" означава интегрираност със съществуващи системи. Collaboration Suite има четири основни функционалности. Първата е Oracle Email системата, втората - Oracle Files. Всяка организация има PC-та и файл сървър, където се съхраняват всякакъв тип документи. С нарастването на организацията, файл-сървърът също нараства. Възниква въпросът защо организацията харчи много пари за много файл-сървъри, когато всичко може да се консолидира на един и съответно, само един човек да се грижи за този сървър. Преди години Oracle имаше файл-сървър в почти всяка страна. После решихме да консолидираме всичко в един продукт, който да дава възможност за лесно управление на цялата информация. Една от възможностите е синхронизираната файл-система на Oracle. Например, ако човек напише едно писмо в България и го сложи на файл сървър в САЩ и реши утре да добави нещо ново в писмото, натиска думата "синхронизация" и само разликата отива на централния сървър. И обратно, ако отиде в САЩ, работи директно на сървъра и промени нещо, когато се върне в България, писмото ще е променено. Така документите се управляват много лесно. Има и възможност за т.нар. обратен контрол. Също и възможност за запазване на различни варианти на даден документ, така че в крайна сметка да се избере най-добрият.
В организации, в които има 400-500 потребители, възникват и проблеми във връзка с управлението на файловете. Това е групата потребители, на която Oracle може да предостави Oracle Files – решението как да се управляват файловете.
Третата възможност на Collaboration е Oracle календара. Той дава възможност за управление на времето – уреждане на срещи, ангажименти в електронен вид. Oracle Voicemail дава възможност за управление на email системата с глас. Клиентът се обажда и има възможност да избере Email, Files, Calendar, Voicemail. Ако избере например Email, системата започва да чете получените email-и, дава възможност за триене или изпращане на email-и. Oracle Wireless е опция, която дава възможност всички неща да се управляват от мобилен телефон. Това означава, че потребителят може да се свърже с Collaboration-а чрез телефона и съответно да прегледа календара, файловете си, да изпрати email. Email, Files, Calendar, Voicemail може да се управляват през Интернет и през wireless устройство, каквото е мобилният телефон. Цялата тази информация, за която говорим досега, се намира на едно единствено място - Oracle9i база данни. Това, че цялата тази информация е на един сървър означава, че търсената информация може да бъде намерена много по-лесно. Oracle Ultra Search, която също е част от Collaboration Suite, дава възможност за бързо намиране на търсената информация сред многообразието й в базата данни. Конкурентите ни не могат да предложат такива възможности. Освен това, ние улесняваме клиентите да мигрират към нашата система. Например, няма проблем ако Microsoft Outlook е част от софтуера на клиента – той може да бъде интегриран с Oracle Collaboration Suite.
- Намаляват ли се разходите за потребителя?
Клод Коларо:
- Ние в Oracle сме консолидирали комплексни системи. Когато една платформа за email достигне определена възраст, тя спира да функционира добре. Решението е да се сложи нов сървър, да се добави нов хардуер, което е свързано със средства. В момента Oracle има 45 000 души и един единствен email сървър. Фокусирали сме се към клиенти, които имат нужда от такива системи. Нашата целева група не са малките фирми, а големите компании. Те трябва да разберат ползата от консолидиран Email, Files, Calendar, Voicemail, основани на Oracle9i Database и Oracle9i Application Server, и ако разберат, че тази технология работи на всяка платформа и операционна система, ще разберат ползата.
Предимството на консолидацията на системите, описани по-горе, не е само минимизирането на хардуерни и човешки ресурси, необходими за функционирането на системите, а има и много функционални предимства – например изискваната висока сигурност и надеждност. Вземете например, когато вашата e-mail система бъде атакувана от вирус, и ако еmail системата е на един сървър - тогава вирусът се отстранява лесно, защото се знае точно къде е.
- Разбират ли българските мениджъри ползите от Oracle Collaboration Suite?
Клод Коларо:
- Когато правихме презентацията на Oracle Collaboration Suite за повечето хора звучеше като научна фантастика. За да функционира всичко това, ни беше необходим един middle-class сървър, софтуер на Oracle и M-Tel или Globul. Всичко е възможно, хората трябва да имат визия, да искат да се информират, да се обучават, да разберат ползата за своята фирма. Частният бизнес вижда ползите – намалените разходи, сигурността, по-лесното управление. Проблемът е в държавния сектор обаче. Нещата са различни, когато се харчат пари от собствения джоб и от чуждия джоб. Цената на продукта е 65 долара на потребител. При една по-голяма организация, с 1000 потребителя, става въпрос за 100 хиляди лева. Това не е нищо, като се има предвид колко разходи ще бъдат спестени. Възвръщаемостта на инвестицията при работа с Oracle Collaboration Suite може да стане много бързо.