Германският предприемач не познава България

19.09.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Г-н Проданов, ка­к­­­ва е дейността на Гер­­­­­­­ман­ската асоциация на сред­­­­ния бизнес?

Еленко Проданов:

Тази организация де факто е основната платформа на целия бизнес в Германия. Тя е известна в политическите кръгове като гръбнака на германската икономика, тъй като тези 150 000 предприятия, които членуват в асоциацията, са най-големите да­­­нъкоплатци в страната - осигуряват близо 90% от данъчните приходи. Германският бизнес е наясно, че с глобализацията на световната и европейската икономика и с приемането на нови членки в европейската общност не може да работи по старата схема. Асоциацията откри 18 представителства в чужбина - във Великобритания, в Китай и др. В България е 19-ото ни представителство. Задачата ни е да преборим скептицизма на германския собственик на фирми. Основната цел на новото ни представителство е да изложим в Германия положителните качества и потенциала на България - в селскотo стопанство, туризма и др.

Как оценявате шансовете на българската икономика и фирми за партньорство?

Еленко Проданов:

Въпросът е актуален и това, което мен ме смущава е, че въпреки че хората знаят какви трудности им предстоят с влизането в Европейския съюз, те още не си задават въпроса: Какво трябва да направя, за да не остана неподготвен?. Например обаждам се за запитване за производство на олио в българска фирма. Отговарят ми, че не говорят английски и немски. Казват, че са от провинцията и че в София си говорят на английски и немски. Хем ги е страх, а не предприемат нищо. Без комуникация нищо не става. Германският предприемач трябва да се запознае с България, за да се премахнат някои психологически бариери. Страната ни е относително непозната в Германия.

Имате ли идеи за конкретни проекти тук?

Еленко Проданов:

Алтернативните енергийни източници имат огромен потенциал, който в България тепърва ще се развива. Например биодизела, страната ни има толкова ресурси в това отношение. Смятам, че в тази насока ще имаме скоро конкретни резултати. Моята конкретна задача е да намеря подходящ германски партньор, който да внесе технологията. Тук има 2-3 рафинерии, но те са с малък капацитет.

 

Германската асоциация на средния бизнес има 150 хил. фирми членки и представителства в 19 страни.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 04.07   1054 г. – Свръхнова с наименование SN 1054 е забелязана за пръв път от династията Сун, араби и вероятно от американски индианци в близост до звездата Зета Таури. За...