Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Г-н Пийк, в каква степен British Airways е доволна от дестинацията София - Лондон - София?
Дарън Пийк:
Доказателство за нашите стабилни позиции в България е линията София - Лондон, Хийтроу, която от 11 г. изпълнява редовни полети. След 12-годишно прекъсване на 3 май 1994 г. British Airways възстанови редовните полети до София. През 2004 г. British Airways отпразнува 10 г. присъствие в България. През всичките тези години British Airways непрекъснато утвърждава лидерските си позиции на българския авиационен пазар като превозвач, предлагащ първокласен продукт. По тази линия годишно пътуват приблизително 40 000 пътници. Полетите до Лондон, Хийтроу, са всеки ден, а от миналата година открихме и втора линия до Гетуик, която оперира три пъти седмично от юни до септември. Важно е да се отбележи, че за последните 3 г. наблюдаваме увеличение на пътникопотока с 15% годишно. Това означава, че интересът към British Airways нараства непрекъснато и се надявам да привлечем повече пътници по тази дестинация. Искам да отбележа, че British Airways е първата авиокомпания в България, която въвежда електронния билет и възможността за регистрация за полет по телефона за пътниците с ръчен багаж. Вярваме в успешната дейност на линията от София и смятаме, че тя ще продължи да се развива и в бъдеще. Плановете ни са да разширим присъствието на British Airways в региона - доказателство за това е и решението ни за откриване на новата линия Варна - Лондон - Варна.
Предстои разширяване на операциите ви в България. Имам предвид откриването на линията Варна - Лондон - Варна. Какви са вашите очаквания и заложеният пътникопоток, който предвиждате да превозвате по нея?
Дарън Пийк:
През последните 4 г. регистрирахме някои сериозни промени в British Airways. За нас е важно дестинациите, по които летим, да са печеливши. Ние следим развитието на авиопазара и сме готови да реагираме, ако някъде се появи необходимост от създаване на нова линия. Откриването на линията Варна - Лондон - Варна е част от дългосрочната програма на British Airways за разширяване и утвърждаване присъствието на компанията в региона. Напоследък интересът на британските туристи към България се засилва, наблюдаваме и нарастване интензивността на пътуванията на британци до България. Основно ще разчитаме на 2 категории пасажери. Потенциални клиенти на едната са британците, които имат огромен интерес към имотите по българското крайбрежие. Другата категория са жителите на Обединеното кралство, които пътуват индивидуално и искат да получат качествено обслужване. Решихме, че нашата услуга е много по-атрактивна за тях поради това, че British Airways е в състояние да им предложи много по-гъвкаво разписание и възможности за избор в сравнение с компаниите, които те са използвали до момента. Залагаме и на нещо друго - смятаме, че ще можем да привлечем и нова група клиенти освен тези, които вече споменахме. Това са британски туристи, които обикновено пътуват по други направления, до които British Airways има директни полети, и никога не са посещавали Варна. Надяваме се, че след като научат за откриването на новата дестинация на British Airways, ще проявят интерес към града и черноморските курорти.
Извън новите обслужвани маршрути - до Индия и Шанхай, имате ли някакви други изненади за българските ви клиенти?
Дарън Пийк:
Развитието на авиационния пазар е много динамично и не бихме пренебрегнали нито една възможност да открием и развием нови линии, които представляват интерес за българските ни клиенти. Както вече споменах, за повечето българи Лондон не е крайна дестинация. Много от тях продължават пътуването си до САЩ. В глобален план ще продължим да разработваме нашите продукти и услуги.