За да си модерен, трябва да слушаш българска музика

07.01.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

 Специално за Econ.bg.

 

- Г-н Янчовичин, какво се промени в българския радио ефир след старта на БГ Радио?

Николай Янчовичин:

- Появи се една нова звезда! Всъщност, българският радио ефир се промени доста през изминалата 2001 година. БГ Радио се появи заедно с много други станции в българския радио ефир, които бяха лицензирани и започнаха да излъчват през 2001 г. За щастие, една от най-уникалните програми, които получиха лиценз, беше на БГ радио. Факт е, че за първи път в България има медия, която излъчва само българска музика, която обхваща 8 града. Аз мисля, че ефирът се промени заради БГ Радио, тъй като всички радиостанции и телевизии в България започнаха да излъчват повече българска музика. Ние смятаме, че БГ Радио даде на една неудовлетворена част от аудиторията шанс да избират музиката, която би искала да звучи в българския радиоефир – освен чужда музика, те вече имат възможността да слушат по всяко време и българска. Според мен БГ Радио промени цялостно културните нагласи в България, а не просто ефира защото помага за утвърждаване на българските музиканти и за тяхното развитие, но чрез тях подпомага утвърждаването на националната ни идентичност.

- Каква е вашата аудитория? Защо тя предпочита БГ Радио?

Николай Янчовичин:

- Преди да стартира БГ Радио ние направихме две големи музикални проучвания с около 1000 български песни, насочени към определени фокус групи. Насочихме се към аудиторията между 20-40 г., която е най-търсена и от рекламодателите. На тази база направихме и музикалният микс на радиото, което е общо взето 70 % по-нова българска музика и около 30% музиката от 70-80 – те години. БГ Радио е водещо музикално радио сред групата 18-34 г., която се доближава много до търсената от нас аудитория. Мога да кажа , че ние сме на първо място сред музикалните радио станции в тази възрастова група. Интересното е, че вече се говори сред по-младата ни аудитория, че "за да си модерен, трябва да слушаш българска музика", нещо което беше немислимо само преди година. През настъпващата година ще се стремим да увеличим възрастовата граница на нашата публика с намиране на един още по-умерен музикален микс, което е една нелесна задача. Правим регулярни проучвания, които ни помагат да задоволим очакванията на целевата аудитория.

- Имате ли планове да привличате нови слушатели освен чрез музика, а и чрез интересна информация, която да звучи от ефира на БГ Радио?

Николай Янчовичин:

- Целта ни е цялостно да удовлетворим информационните потребности на нашата аудитория. Искаме цялата информация, от която те се нуждаят, да бъде концентрирана на едно място, за да не се налага на слушателите да сменят радиостанцията. Това е насоката, в която планираме програмата на БГ Радио. Много важна роля за нас имат специалните промоции, които организираме. Те свързват много директно и позитивно нашите слушатели с водещите на БГ Радио като изграждаме взаимно доверие. Освен забавните промоции, планираме и няколко обществено полезни акции като например "Запалени фарове", с която призоваваме шофьорите в България да карат през целия ден със запалени фарове, което всъщност е законово уредено вече в много европейски държави. Планираме, в програмата си да включим новини от ИТ сферата и разбира се – музикални и клубни  и филмови новини. Подготвяме излъчването и на специализирани програми за по-алтернативни музикални стилове, които по-трудно намират ефир през деня.

- Само няколко месеца след своя старт БГ Радио стана лидер в няколко града в България. Кога смятате, че БГ Радио ще се превърне в национален лидер?

Николай Янчовичин:

- През изминалата 2001 година бяхме много изненадани, тъй като още през първите месеци на нашето излъчване ние придобихме една много висока популярност, дори мога да кажа - неочаквана за нас. Така, че ако се движим с тези темпове и през тази година, можем да се превърнем съвсем скоро и в национални лидери в българския радиоефир. Мога да кажа, че ние сме абсолютно готови да участваме в нови конкурси за радио честотно лицензиране, които ще дадат възможност на БГ Радио да се излъчва в повече български градове, което от своя страна ще ни помогне да се превърнем в национални лидери.

- Какви са плановете на Метромедиа за БГ Радио през тази година?

Николай Янчовичин:

- Дългосрочните плановете на Метромедиа за БГ Радио е да ни подкрепят и да останат в България за дълго. Разбира се, ние трябва да отговорим на очакваните от нас резултати. От гледна точка на бизнеса, ние вярваме, че БГ Радио е една успешна инвестиция, която, разбира се, ще се развива. Метромедиа ни подпомага и с консултиране в продажбата на радио реклама, както и с програмно консултиране. Метромедиа вярва, че радиото е локална медиа и тя трябва да се изгражда от хора, които познават обичаите, историята, настроенията на хората, които я слушат. В този смисъл Метромедиа назначава на мениджерски постове хора от същата националност и имащи опит в медиите на съответната страна. Много важно обаче е да отбележа, че от друга страна Метромедиа държи на усилено обучение на мениджерите и екипите на съответните радиостанции за да се създаде медиа, която по дух е локална, но по начин на работа е глобална, тоест подържа нивото на утвърдените световни бизнес практики. И през 2002 година ние планираме обучения както тук в България така и в други страни където Метромедиа притежава радиостанции на екипа на БГ Радио.

- Какви са плановете на Метромедиа  по отношение на радио ТNN?

Николай Янчовичин:

- Метромедиа сключи договор с радио ТNN за ексклузивна продажба на рекламното времe на радио ТNN в гр. София, също така за консултации относно програмата на радио ТNN - София. Идеята е да се развие една радио верига в 5 града. За сега не може да се говори за сделка или закупуване на радио TNN, но целта все пак е придобиване на по-голям дял от акциите на радиото. Съществува идея да се формират две радио вериги , които ще имат различни целеви аудитории и рекламното им време ще се продава от един екип като това ще даде възможност на рекламодателите да избират различни варианти от реклами в двете радио станции в зависимост от възрастовата група и продукта, който се рекламира. За сега ние програмираме в София радио ТNN, което е с формат soft AC (Adult Contemporary) или "Класическите Хитове" като това включва излъчване на чуждестранни хитове, популярна българска музика и класически пиеси.

- Как смятате да свържете своята работа с Интернет? Имате ли нови идеи в тази насока?

Николай Янчовичин:

- В момента разработваме проект, който няма да представлява просто още една интернет страница на радиостанция. Това е по-скоро портал за забавление. Ще има много аудио материали, много музика, разбира се, интерактивно избиране на песни в реално време, но засега смятам да оставя по-интересните акценти на портала в тайна. Само ще отбележа, че в тази връзка планираме сътрудничество с Econ.bg – икономическият портал на България.  

- Имате ли планове, свързани с осъществяване на продуцентска дейност?

Николай Янчовичин:

- БГ Радио обяви още в началото, че ще се занимава с продуцентска дейност. То ще продуцира музиканти , ще им помага да записват песни и същевременно ще излъчва тези песни в ефир. Това помага и на БГ Радио да обновява фонотеката си. Вече направихме първата стъпка през 2001 г. с продуциране на песента на Дони и Нети – "Тази вечер аз съм хубава". Продуцирахме и видео клипа на песента – изобщо всички етапи по създаването на песните. Във връзка с продуцирането работим и с различни музикални издатели, които поемат ангажимента по разпространението и продажбите на продукцията. Мислим и за по-младите изпълнители, които бихме искали да подпомогнем. В момента подготвяме усилено и годишните музикални награди през месец март, когато ще отпразнуваме и първия рожденият ден на БГ радио. Отново ще организираме конкурса "Стани известен" и през настъпващата година.

Накрая, бих искал да поздравя нашите слушатели с настъпването на новата 2002 година. БГ Радио много обича своята аудитория. Пожелаваме на всички наши слушатели да продължават да бъдат с нас. Да харесват нещата, които се правят извън България, но и да живеят с мисълта, че българската идентичност, която ние подкрепяме, е много необходима и ни отличава от другите народи.

 

- Целта ни е цялостно да удовлетворим информационните потребности на нашата аудитория. Искаме цялата информация, от която те се нуждаят, да бъде концентрирана на едно място, за да не се налага на слушателите да сменят радиостанцията. Това е насоката, в която планираме програмата на БГ Радио. Много важна роля за нас имат специалните промоции, които организираме. Те свързват много директно и позитивно нашите слушатели с водещите на БГ Радио като изграждаме взаимно доверие. Освен забавните промоции, планираме и няколко обществено полезни акции като например "Запалени фарове", с която призоваваме шофьорите в България да карат през целия ден със запалени фарове, което всъщност е законово уредено вече в много европейски държави. Планираме, в програмата си да включим новини от ИТ сферата и разбира се – музикални и клубни  и филмови новини. Подготвяме излъчването и на специализирани програми за по-алтернативни музикални стилове, които по-трудно намират ефир през деня.

- Само няколко месеца след своя старт БГ Радио стана лидер в няколко града в България. Кога смятате, че БГ Радио ще се превърне в национален лидер?

Николай Янчовичин:

- През изминалата 2001 година бяхме много изненадани, тъй като още през първите месеци на нашето излъчване ние придобихме една много висока популярност, дори мога да кажа - неочаквана за нас. Така, че ако се движим с тези темпове и през тази година, можем да се превърнем съвсем скоро и в национални лидери в българския радиоефир. Мога да кажа, че ние сме абсолютно готови да участваме в нови конкурси за радио честотно лицензиране, които ще дадат възможност на БГ Радио да се излъчва в повече български градове, което от своя страна ще ни помогне да се превърнем в национални лидери.

- Какви са плановете на Метромедиа за БГ Радио през тази година?

Николай Янчовичин:

- Дългосрочните плановете на Метромедиа за БГ Радио е да ни подкрепят и да останат в България за дълго. Разбира се, ние трябва да отговорим на очакваните от нас резултати. От гледна точка на бизнеса, ние вярваме, че БГ Радио е една успешна инвестиция, която, разбира се, ще се развива. Метромедиа ни подпомага и с консултиране в продажбата на радио реклама, както и с програмно консултиране. Метромедиа вярва, че радиото е локална медиа и тя трябва да се изгражда от хора, които познават обичаите, историята, настроенията на хората, които я слушат. В този смисъл Метромедиа назначава на мениджерски постове хора от същата националност и имащи опит в медиите на съответната страна. Много важно обаче е да отбележа, че от друга страна Метромедиа държи на усилено обучение на мениджерите и екипите на съответните радиостанции за да се създаде медиа, която по дух е локална, но по начин на работа е глобална, тоест подържа нивото на утвърдените световни бизнес практики. И през 2002 година ние планираме обучения както тук в България така и в други страни където Метромедиа притежава радиостанции на екипа на БГ Радио.

- Какви са плановете на Метромедиа  по отношение на радио ТNN?

Николай Янчовичин:

- Метромедиа сключи договор с радио ТNN за ексклузивна продажба на рекламното времe на радио ТNN в гр. София, също така за консултации относно програмата на радио ТNN - София. Идеята е да се развие една радио верига в 5 града. За сега не може да се говори за сделка или закупуване на радио TNN, но целта все пак е придобиване на по-голям дял от акциите на радиото. Съществува идея да се формират две радио вериги , които ще имат различни целеви аудитории и рекламното им време ще се продава от един екип като това ще даде възможност на рекламодателите да избират различни варианти от реклами в двете радио станции в зависимост от възрастовата група и продукта, който се рекламира. За сега ние програмираме в София радио ТNN, което е с формат soft AC (Adult Contemporary) или "Класическите Хитове" като това включва излъчване на чуждестранни хитове, популярна българска музика и класически пиеси.

- Как смятате да свържете своята работа с Интернет? Имате ли нови идеи в тази насока?

Николай Янчовичин:

- В момента разработваме проект, който няма да представлява просто още една интернет страница на радиостанция. Това е по-скоро портал за забавление. Ще има много аудио материали, много музика, разбира се, интерактивно избиране на песни в реално време, но засега смятам да оставя по-интересните акценти на портала в тайна. Само ще отбележа, че в тази връзка планираме сътрудничество с Econ.bg – икономическият портал на България.  

- Имате ли планове, свързани с осъществяване на продуцентска дейност?

Николай Янчовичин:

- БГ Радио обяви още в началото, че ще се занимава с продуцентска дейност. То ще продуцира музиканти , ще им помага да записват песни и същевременно ще излъчва тези песни в ефир. Това помага и на БГ Радио да обновява фонотеката си. Вече направихме първата стъпка през 2001 г. с продуциране на песента на Дони и Нети – "Тази вечер аз съм хубава". Продуцирахме и видео клипа на песента – изобщо всички етапи по създаването на песните. Във връзка с продуцирането работим и с различни музикални издатели, които поемат ангажимента по разпространението и продажбите на продукцията. Мислим и за по-младите изпълнители, които бихме искали да подпомогнем. В момента подготвяме усилено и годишните музикални награди през месец март, когато ще отпразнуваме и първия рожденият ден на БГ радио. Отново ще организираме конкурса "Стани известен" и през настъпващата година.

Накрая, бих искал да поздравя нашите слушатели с настъпването на новата 2002 година. БГ Радио много обича своята аудитория. Пожелаваме на всички наши слушатели да продължават да бъдат с нас. Да харесват нещата, които се правят извън България, но и да живеят с мисълта, че българската идентичност, която ние подкрепяме, е много необходима и ни отличава от другите народи.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...