Интернет банкирането е допълнителен начин за връзка между клиента и банката

01.03.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за ECON.BG

 

- Г-н Вир, с какво Интернет банкирането на Хеброс Банк се отличава от е-системите на другите банки в България?

Гаутам Вир:

- За нас Интернет баникрането е начин да помогнем на нашите клиенти да достигат до банката по всяко време и отвсякъде. То е допълнително улеснение за връзка между клиента и банката. Създали сме го така, че да е лесно за извършване на всякакви транзакции и сме предвидили операции, които позволяват на клиента прехвърляне на средства, справки за състоянието на сметката и други удобства. Основното предимство на Интернет банкирането е, че е удобно и лесно за използване.

- Рисковано ли е Интернет банкирането за клиента?

Гаутам Вир:

- Ние сме внедрили високо ниво на сигурност. Отложихме стартирането на продукта, за да можем да предложим тази голяма сигурност и проектирахме услугата така, че да се използва лесно от клиента, като осигурихме сравнително висока защита. Интернет баникрането е широко използвано навсякъде по света от доста време и хората вече са изградили висока степен на доверие в него.

Аз не разглеждам Интернет банкирането като начин за привличане на клиенти, а като начин за обслужване на клиенти. По-бързо и по-добре. Ние не гледаме на Интернет банкирането като на допълнителна услуга, а като на различен начин, по който клиентите могат да достигнат до банката и окуражаваме потребителите да го използват. Някои хора разглеждат Интернет банкирането като отделен продукт, но то не е. То просто е друг начин за достигане до банката и ние насърчаваме клиентите ни да го използват, като правим този канал по-евтин. Практиката на други банки е да въвеждат високи такси за използване на Интернет банкиране, защото то им е струвало голяма инвестиция. Ние искаме да улесним клиента и казваме: идете във виртуалната банка, направете транзакциите лесно и удобно, от лаптопа, от офиса, направете колкото операции искате, без да идвате до банката. Бихме искали да накараме повече хора да използват Интернет вместо да идват в клоновете.

- Осъзнават ли се в България предимствата на този канал?

Гаутам Вир:

- Мисля, че е наша работа – на банките и на медиите да насърчим клиентите да го използват. За да се увеличи използването на Интернет услугите, трябва да се поощрят все повече клиенти да използват Интернет банкиране, то трябва да се популяризира. Всеки нов продукт трябва да бъде популяризиран. Същото е и когато трябва да убедиш клиента да използва кредитна карта или да вземе заем. Това важи за всеки нов продукт на пазара - първо трябва да кажеш на хората каква е ценността му и тогава да представиш компанията си. Лично аз съм използвал Интернет банкиране в различни части на света, в различни сфери на бизнеса и съм се убедил, че е много удобно. Мисля, че е изключително практично. Вече мразя да ходя в банка, дори мразя да използвам телефона. Според статистиката в САЩ, средната цена на транзакция в банков клон е 1 долар, транзакцията по телефона струва около 25 цента, а тази чрез Интернет е по-малко от 10 цента. От тук идва и ползата за клиента.

- Мислите ли, че Интернет баникрането може да промени цялостната визия на банкирането?

Гаутам Вир:

- Ако говорим за отмиране на клоновете на банките и замяната им с Интернет, не мисля че това би работило добре. Според мен, Интернет банкирането не трябва да се разглежда независимо. То трябва да се приема като друг канал за клиента и ние го позиционираме по този начин. Всеки има свободата да отиде в клона или да използва мрежата. Когато използва Интернет плаща по-малко, тогава защо да ходи до клона? Дългосрочно, Интернет изгражда доверие, което генерира нарастване на плащанията, като брой и като сума. Клиентът е доволен. Той иска да улесни процеса и намира този начин за лесен и удобен, може да извърши плащанията бързо и по всяко време, да повиши ефективността на работата си. Същевременно се избягват множество проблеми, като загуба на време и разходи, например. Вярно е, че малко хора имат компютър вкъщи, но повечето хора, които биха използвали този продукт, имат достъп до компютър на работното си място или някъде другаде.

Убеден съм, че това е бъдещето. Трябва да направим нещо днес, за да имаме нещо утре. Промяната на поведението е дълъг процес, изисква време и е трудно. Трябва да започне, за да даде резултат след няколко години. Когато дойдох тук за първи път, хората получаваха заплатите с в брой, сега в повечето компании заплатите се плащат чрез дебитни карти. Това е огромна промяна, която се случи в последните три години. Броят на дебитните карти нарасна. Това е друг начин за отдалечаване на хората от касите в банките. В България имаше около милион дебитни карти, сега има два милиона и половина. Мисля, че ще видим такъв ръст и при Интернет банкирането. От няколко хиляди потребители първоначално, после десетки хиляди и така до стотици хиляди и милиони.

 

- Ако говорим за отмиране на клоновете на банките и замяната им с Интернет, не мисля че това би работило добре. Според мен, Интернет банкирането не трябва да се разглежда независимо. То трябва да се приема като друг канал за клиента и ние го позиционираме по този начин. Всеки има свободата да отиде в клона или да използва мрежата. Когато използва Интернет плаща по-малко, тогава защо да ходи до клона? Дългосрочно, Интернет изгражда доверие, което генерира нарастване на плащанията, като брой и като сума. Клиентът е доволен. Той иска да улесни процеса и намира този начин за лесен и удобен, може да извърши плащанията бързо и по всяко време, да повиши ефективността на работата си. Същевременно се избягват множество проблеми, като загуба на време и разходи, например. Вярно е, че малко хора имат компютър вкъщи, но повечето хора, които биха използвали този продукт, имат достъп до компютър на работното си място или някъде другаде.

Убеден съм, че това е бъдещето. Трябва да направим нещо днес, за да имаме нещо утре. Промяната на поведението е дълъг процес, изисква време и е трудно. Трябва да започне, за да даде резултат след няколко години. Когато дойдох тук за първи път, хората получаваха заплатите с в брой, сега в повечето компании заплатите се плащат чрез дебитни карти. Това е огромна промяна, която се случи в последните три години. Броят на дебитните карти нарасна. Това е друг начин за отдалечаване на хората от касите в банките. В България имаше около милион дебитни карти, сега има два милиона и половина. Мисля, че ще видим такъв ръст и при Интернет банкирането. От няколко хиляди потребители първоначално, после десетки хиляди и така до стотици хиляди и милиони.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...