Клиентите ни имат голяма вяра в нашите продукти, което е огромна предпоставка за нашия общ успех

01.03.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg.

 

- Г-н Фератон, вие съвсем отскоро сте на този висок пост в XEROX. Каква е целта на настоящото ви посещение у нас и как се вписва България в приоритетите ви във вашата работа като директор за Централна и Източна Европа?

Оливие Фератон:

- Последните 4 години прекарах в Южна Африка, където бях директор "Маркетинг и продажби". Преди да замина за тази далечна страна, в рамките на няколко години създадох и ръководих екипа за бизнес-услуги на XEROX във Франция. Казвам ви тази информация не за да се хваля, а за да наблегна на онези две направления, в които аз имам сериозен опит, и които ще бъдат приоритетни направления за пазара в Централна и Източна Европа, а именно управление на ресурси на наши клиенти или т.нар аутсорсинг, и развитие на индиректния бизнес на XEROX. Тези две направления ще бъдат развивани в България и моето лично мнение е, че те са в синхрон с българския пазар, както и с онова, което XEROX България може да направи.

Един от поводите, заради които съм тук, е че XEROX направи голям скок в своето развитие през последните няколко месеца. Трябва да отбележа, че преди около година и половина XEROX бе, ако мога така да се изразя, в състояние на кома. Компанията все още не се е възстановила напълно, но вече не е в кома. В момента тя бързо се възстановява и затова говорят последните резултати, отчетени от нас.

Разбира се, има огромна разлика между XEROX в глобален мащаб, XEROX в Централна и Източна Европа и XEROX в България. България е една от страните, заедно с Румъния и Полша, в които ние от самото начало експериментираме с атакуването на пазара .

Целта ни през новата година е да оставим една малка част директен бизнес, насочен най-вече към малък брой, но важни и големи клиенти, като в същото време развиваме много стабилна мрежа от партньори, представляващи нашия индиректен канал за дистрибуция.

- Как бихте коментирали последните финансови резултати на XEROX?

Оливие Фератон:

- XEROX, както и всяка друга компания и бизнес, се стреми да увеличи богатството на своите акционери. Това значи, че цената на акциите на нашата компания е нещо, за което ние мислим постоянно. Преди година една акция на XEROX струваше между 4 и 5 долара, днес тя е между 9 и 11. Това е огромен ръст. Затова аз бих определил книжата на XEROX като една добра възможност за инвестиция през 2002 година и това е моето послание към инвеститорите. Ще ви спомена и още няколко факта в подкрепа на това. Първото е новите продукти и решенията, които ние постоянно пласираме в последните месеци на пазара. Преди две седмици пуснахме на българския пазар нов цифров продукт от малък клас – Work Centre Pro 315/320, като с това тестваме пазара, за да видим как този продукт би се продавал и в други страни от Централна и Източна Европа.

България е тестова платформа за този продукт. Това е малък продукт, много конкурентоспособен и на много ниска цена – около 3 хиляди лева. Лично аз не съм много удовлетворен от технологията, тя определено не е върхът, но това е тестов продукт, изчистен от екстри, натоварващи цената му, и насочен към пазар като българския. Ние подготвяме пускането на още няколко нови продукта в България през юни-юли тази година, които ще бъдат свързани с цвят, както и цифрови машини и платформи, подходящи за този пазар. Това наистина е много важно за нас, понеже това е основният бизнес на XEROX.

Другият аспект на дейността ни в България, който вече се развива и в други страни, е управлението на ресурсите от XEROX чрез аутсорсинг. Например, в Полша 40% от бизнеса ни е от това направление.

Така че ръстът на компанията ще дойде от предлагането на новите технологии на пазара, както и от развитието на бизнеса по управлението на ресурсите от XEROX, който ще стартира до края на годината. Това развитие ще промени компанията в посока на една социално-отговорна бизнес организация, която подпомага общественото развитие на страната и увеличаването на заетостта.

Третата насока, която ще ни донесе растеж, е развитието на мрежата от индиректни партньори. В XEROX Централна и Източна Европа вече се прилага и тества, стратегия за създаване на ефективна бизнес организация чрез изграждане на мрежа от индиректни партньори от една страна, а от друга – сливането на някои звена на XEROX в т. нар. "Офис" направление, което ще се занимава с непрекъснатото и все по-качествено обслужване на индиректните ни партньори. Резултатите до момента, например отчетения 45-процентов ръст на пазара в Централна и Източна Европа, показват, че пазарът реагира добре на предприетите от нас реорганизации.

Накрая, но не на последно място бих искал да отбележа, че въпреки тези промени, XEROX е същата компания, същите хора, и нещо, на което искам да обърна особено внимание – през всичките тези трудни за нас месеци ние не намалихме нито с цент разходите и инвестициите ни в научна и развойна дейност и изследвания. По време на IPEX изложението в Бирмингам през април ние ще демонстрираме наш продукт, цифрова цветна високоскоростна преса Igen3, в чието създаване сме инвестирали 1 милиард долара.

Ние вярваме, че с тази инвестиция ние правим революция в цифровите цветни технологии, която ще ни утвърди на пазара. Въпреки че глобалната среда бе доста трудна, през последното тримесечие на 2001 година ние излязохме на печалба. Ето защо вярвам, че с много страст, добри решения и правилни действия ще направим 2002 година успешна за нас.

- Какво е мястото на XEROX България в рамките на XEROX за Централна и Източна Европа?

Оливие Фератон:

- България представлява 15 процента от пазара в Централна и Източна Европа, изчислено на база на общите приходи. Това не е много, но не е и малко. Ние използваме България за целите на стартиране на нови продукти и услуги. Като база за изпитване какво може да се продава на пазара и какво не. През последните 2 месеца съм посетил България 2 пъти и всеки път виждам у клиентите ни желание да вървят бързо напред и да усвояват нови неща. Те имат голяма вяра в нашите продукти, което е огромна предпоставка за нашия общ успех.

 

България е тестова платформа за този продукт. Това е малък продукт, много конкурентоспособен и на много ниска цена – около 3 хиляди лева. Лично аз не съм много удовлетворен от технологията, тя определено не е върхът, но това е тестов продукт, изчистен от екстри, натоварващи цената му, и насочен към пазар като българския. Ние подготвяме пускането на още няколко нови продукта в България през юни-юли тази година, които ще бъдат свързани с цвят, както и цифрови машини и платформи, подходящи за този пазар. Това наистина е много важно за нас, понеже това е основният бизнес на XEROX.

Другият аспект на дейността ни в България, който вече се развива и в други страни, е управлението на ресурсите от XEROX чрез аутсорсинг. Например, в Полша 40% от бизнеса ни е от това направление.

Така че ръстът на компанията ще дойде от предлагането на новите технологии на пазара, както и от развитието на бизнеса по управлението на ресурсите от XEROX, който ще стартира до края на годината. Това развитие ще промени компанията в посока на една социално-отговорна бизнес организация, която подпомага общественото развитие на страната и увеличаването на заетостта.

Третата насока, която ще ни донесе растеж, е развитието на мрежата от индиректни партньори. В XEROX Централна и Източна Европа вече се прилага и тества, стратегия за създаване на ефективна бизнес организация чрез изграждане на мрежа от индиректни партньори от една страна, а от друга – сливането на някои звена на XEROX в т. нар. "Офис" направление, което ще се занимава с непрекъснатото и все по-качествено обслужване на индиректните ни партньори. Резултатите до момента, например отчетения 45-процентов ръст на пазара в Централна и Източна Европа, показват, че пазарът реагира добре на предприетите от нас реорганизации.

Накрая, но не на последно място бих искал да отбележа, че въпреки тези промени, XEROX е същата компания, същите хора, и нещо, на което искам да обърна особено внимание – през всичките тези трудни за нас месеци ние не намалихме нито с цент разходите и инвестициите ни в научна и развойна дейност и изследвания. По време на IPEX изложението в Бирмингам през април ние ще демонстрираме наш продукт, цифрова цветна високоскоростна преса Igen3, в чието създаване сме инвестирали 1 милиард долара.

Ние вярваме, че с тази инвестиция ние правим революция в цифровите цветни технологии, която ще ни утвърди на пазара. Въпреки че глобалната среда бе доста трудна, през последното тримесечие на 2001 година ние излязохме на печалба. Ето защо вярвам, че с много страст, добри решения и правилни действия ще направим 2002 година успешна за нас.

- Какво е мястото на XEROX България в рамките на XEROX за Централна и Източна Европа?

Оливие Фератон:

- България представлява 15 процента от пазара в Централна и Източна Европа, изчислено на база на общите приходи. Това не е много, но не е и малко. Ние използваме България за целите на стартиране на нови продукти и услуги. Като база за изпитване какво може да се продава на пазара и какво не. През последните 2 месеца съм посетил България 2 пъти и всеки път виждам у клиентите ни желание да вървят бързо напред и да усвояват нови неща. Те имат голяма вяра в нашите продукти, което е огромна предпоставка за нашия общ успех.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...