Ключът за българския туризъм са добрият маркетинг и съвместните усилия

13.07.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

Господин Милър, как стигнахте до идеята за подпомагане на българския туризъм?

Боб Милър:

Дойдох в България за първи път преди няколко години, когато американското правителство ме изпрати да обсъдим туризма и други въпроси, в качеството ми на губернатор. На следващото лято дойдох на почивка и се срещнах с бившия президент Стоянов, а по късно през ноември дойдох и с президента Клинтън, когото поощрих за тази визита. По време на тези пътувания журналистите ми задаваха въпроса какво бих направил за българския туризъм. На мен ми харесва тук и исках да подпомогна българския туризъм. Така започнах работа с бившето правителство, като носех идеи и предложения от Лас Вегас. По това време срещнах и моят партньор Максим Бехар. Роди се идеята за организиране на конференция за туризма, където да се съберат различни хора от бранша и вече трета година провеждаме такива конференции. Така започна всичко.

Как оценявате резултатите от конференциите, които организирате?

Боб Милър:

Хубавото е, че конференциите събират хората от частния и държавния сектор заедно – правителството и бизнеса. Така те могат да вземат решения – това им дава възможност да обменят идеи и да работят заедно. Това е истинската ценност на конференцията.

Какви стъпки препоръчвате за развитие на българския туризъм?

Боб Милър:

Мисля, че ключът са съвместните усилия между държавния и частния сектор, обща асоциация, както и отделяне на повече ресурси за по-добър и интензивен маркетинг.

Има ли промяна в нагласата на хората работещи в туристическия сектор в сравнение с първия път, когато дойдохте в България?

Боб Милър:

Подобрява се. Имам предвид, че когато дойдох в България за първи път хората в туристическия бранш не бяха толкова приветливи, те имаха манталитет формиран от годините в миналото – нещо от типа на "ще направя това, което направиш ти и когато го направиш ти". Сега е напълно различно – повечето хора са дружелюбни и осъзнават, че имат повече ползи и по-добър бизнес, когато се усмихват, когато са приветливи, когато са услужливи. Всеки път, когато идвам, виждам все по-приятелско отношение.

Къде е България в сравнение с останалите държави в региона по отношение на туризма? Мислите ли, че сме конкурентоспособни?

Боб Милър:

Не съм посещавал всички страни от региона, но съм видял доста от тях. Качеството на курортите по отношение на хотелите в Турция, например и добро – те имат добри ресторанти и хотели. Те са свикнали на посетители от Запада и предлагат западни стандарти на услугите, като заведения и някои удобства, които са по-типични за Турция в сравнение с България. Мисля, че сега услугите са на еднакво ниво. Тук е по-евтино, природата е по-красива. Що се касае до останалите балкански страни, мисля че тук е по-добре в сравнение например с Румъния. В останалите държави не съм бил лично, но мисля, че България е по-напред от тях по отношение на туризма.

България е позната като евтина туристическа дестинация. Това добре ли според Вас? Ако не, как може да променим този имидж?

Боб Милър:

Бих казал "качество на разумна цена", което е много добър имидж за една страна.

Коя би била на-успешната реклама за България в чужбина?

Боб Милър:

Не мога да кажа коя би била най-успешната реклама за България. Говорил съм с много маркетолози, които биха искали да работят с българите и същевременно, имам богат опит от Лас Вегас. Но правителството не може да отдели нужните средства. Рекламата засега е достатъчно успешна за известно подобрение в някои аспекти, но и добре да има комплексна и цялостна стратегия.

Кога, според Вас, България ще стане предпочитана дестинация?

Боб Милър:

Тя става все по-предпочитана от година на година и ако се отделят достатъчно средства и се следва принципа "Вложи повече пари, за да получиш повече пари", България ще стане много популярна през идните десет години или може би малко повече.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....