Медиите могат да оказват практическа методологична помощ на бизнеса

28.03.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за ECON.BG

 

- Г-жа Вацева, бихте ли ни представили Българската асоциация на регионалните медии?

Весела Вацева:

- Асоциацията на регионалните медии скоро ще направи една година, но съвместната ни работа с регионалните медии продължава вече над 10 години. След толкова време на партньорство изникна идеята да се създаде асоциация, която включва едни от най-авторитетните регионални медии в България. С тематиката и списването си те са най-близо до проблемите на хората, защото отразяват местните новини. Регионалните медии имат основно значение за политическия и обществен живот на страната. Още повече, при процесите на децентрализация и създаване на регионална самостоятелност, подкрепата на местните медии е много важна. Идеята на асоциацията е да обедини усилията и да направи регионалните медии познати на национално ниво. Чрез асоциацията регионалните медии могат да защитават общите интереси за медийната среда, в която се развиват и за регулацията на медийния пазар. В момента монополът на някои от вестниците силно засяга интересите на регионалните медии. Другият фактор, които много им влияе са множеството издания за безплатни обяви, които се разпространяват безплатно, издателите им плащат много малки данъци и не могат да бъдат "уловени" от закона. Това поставя останалите медии в неблагоприятна конкурентна среда. Ще предприемем някои действия и в тази насока. Чрез асоциацията създаваме силна медийна структура в страната, която да спомогне за създаването и развитието на гражданско общество. Имаме идеи за информационни бюлетини от цялата страна, включително на електронен носител, за обмяна на информация между отделните медии чрез обща информационна банка към асоциацията. Така ще можем да намалим финансовия ресурс на изданията. Идеите на асоциацията са много, провеждаме срещи с отговорните институции, които доближават регионалните медии до централните. Засега срещаме добър прием на всички нива. Работим много активно и по линия на международни проекти.

- Какво представлява проектът "Балкани без граници"?

Весела Вацева:

- Проектът "Балкани без граница" се осъществява съвместно с нашите партньори от Асоциацията на югоизточните европейски журналисти, Турция. Те приеха инициативата много радушно. Идеята ни е да създадем медийна мрежа. На проведения семинар в Стара Загора колегите журналисти размениха координатите си и могат да обменят информация за това какво става в страните им, включително информация за бизнесмените които влизат в България. Не всички чужди бизнесмени у нас са с добри намерения, има такива, които експлоатират евтината ни работна ръка, без да плащат данъци и акцизи. Нашите съседи също нямат интерес в България да навлизат псевдобизнесмени. Породи се идеята за изграждане на Балкански информационен център. Работим за създаване на контакти с подобни асоциации в другите балкански страни, така че да можем да обменяме информация. В момента знаем какво се случва в голямата политика, но липсва информация за стандарта на живот около нас. Оказва се, че нямаме информация за страните, с които ни дели една граница. На Балканите могат да се създадат сериозни партньорски отношения и контакти по отношение на бизнеса, културата и изкуството.

- Каква е идеята на проекта "Българският бизнес – развитие чрез сътрудничество"?

Весела Вацева:

- Новият проект, който спечелихме по линия на Делегация на Европейската комисия в България е насочен към активиране на частната инициатива, като решаващо условие за ефективността на предприсъединителния процес. Идеята за тематичността на този проект възникна и от това, че по граничните райони – Благоевград, Дупница и Кърджали са съсредоточени около 40 000 малки и средни предприятия. Целта е медиите да окажат практична методологична помощ на тези бизнес субекти и информацията по линия на ЕС да им се подава непрекъснато. Инициирани са няколко рубрики – Шеста рамкова конвенция, Местна власт и възможностите за ускоряване на процеса на интеграция на малкия и средния бизнес, Европейските стандарти, основно стандартите на производство и Европейските пазари, въпросите за вноса и износа. Българският бизнес е в състояние да подпомогне присъединяването на България към ЕС чрез участието си в предприсъединителните програми, които гарантират постигане на европейски стандарти на производство, развитие на адаптивни производства, структуриране на работна сила и взаимоотношенията с обществото. Активизирането на бизнеса в тази насока може да се търси на основата на информираност и знание. Идеята е един екип да подготвя материалите в София, които да се изпращат на местните журналисти и те да организират запълването на рубриките. Проектът е развиващ се, създава се широко ветрило от информация и се дава възможност на медиите да поддържат темата за присъединяването ни към ЕС и развитието на конкретни тактики по това присъединяване. Регионалните медии са ключът, които ще стигне до конкретните публики.

- Как медиите могат да подпомогнат бизнеса?

Весела Вацева:

- Медиите могат да подпомогнат бизнеса на първо място с информация. В България сме свикнали или "всеки сам да си направи", или "да чака някой да му даде". Тази информация е специфична и трябва да се предостави в подходяща форма, така че да стане ясно за какво става дума. Имаме възможност и за методически консултантски услуги. Можем да обобщаваме информацията и при заявен интерес да подпомогнем бизнесмените методически. Опитваме да създадем оптимални условия. България не винаги е водещата страна по европейските проекти. Нашите бизнесмени могат да кандидатстват чрез свои партньори от други страни, които са преференцирани по дадени програми, по които България може да бъде само поддържащ партньор. Има много програми с мощно финансиране, които са към бивши социалистически страни и се нуждаят от парньорство. По тези програми може да се кандидатства за много по-голямо финансиране. Става въпрос за друг тип бизнес и друг тип взаимоотношения. Вече по рядко се отпускат проекти насочени към определена страна, един международен проект има много по-голям шанс да бъде одобрен. Тенденциите са към Балкани без граници, държави без граници. 

 

- Новият проект, който спечелихме по линия на Делегация на Европейската комисия в България е насочен към активиране на частната инициатива, като решаващо условие за ефективността на предприсъединителния процес. Идеята за тематичността на този проект възникна и от това, че по граничните райони – Благоевград, Дупница и Кърджали са съсредоточени около 40 000 малки и средни предприятия. Целта е медиите да окажат практична методологична помощ на тези бизнес субекти и информацията по линия на ЕС да им се подава непрекъснато. Инициирани са няколко рубрики – Шеста рамкова конвенция, Местна власт и възможностите за ускоряване на процеса на интеграция на малкия и средния бизнес, Европейските стандарти, основно стандартите на производство и Европейските пазари, въпросите за вноса и износа. Българският бизнес е в състояние да подпомогне присъединяването на България към ЕС чрез участието си в предприсъединителните програми, които гарантират постигане на европейски стандарти на производство, развитие на адаптивни производства, структуриране на работна сила и взаимоотношенията с обществото. Активизирането на бизнеса в тази насока може да се търси на основата на информираност и знание. Идеята е един екип да подготвя материалите в София, които да се изпращат на местните журналисти и те да организират запълването на рубриките. Проектът е развиващ се, създава се широко ветрило от информация и се дава възможност на медиите да поддържат темата за присъединяването ни към ЕС и развитието на конкретни тактики по това присъединяване. Регионалните медии са ключът, които ще стигне до конкретните публики.

- Как медиите могат да подпомогнат бизнеса?

Весела Вацева:

- Медиите могат да подпомогнат бизнеса на първо място с информация. В България сме свикнали или "всеки сам да си направи", или "да чака някой да му даде". Тази информация е специфична и трябва да се предостави в подходяща форма, така че да стане ясно за какво става дума. Имаме възможност и за методически консултантски услуги. Можем да обобщаваме информацията и при заявен интерес да подпомогнем бизнесмените методически. Опитваме да създадем оптимални условия. България не винаги е водещата страна по европейските проекти. Нашите бизнесмени могат да кандидатстват чрез свои партньори от други страни, които са преференцирани по дадени програми, по които България може да бъде само поддържащ партньор. Има много програми с мощно финансиране, които са към бивши социалистически страни и се нуждаят от парньорство. По тези програми може да се кандидатства за много по-голямо финансиране. Става въпрос за друг тип бизнес и друг тип взаимоотношения. Вече по рядко се отпускат проекти насочени към определена страна, един международен проект има много по-голям шанс да бъде одобрен. Тенденциите са към Балкани без граници, държави без граници. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...