Обемът на инвестициите в “Златни пясъци” през 2001 г. ще надхвърли 1 млн. лева

27.04.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg

Антоанина Благоева, председател на Съвета на директорите на КК “Златни пясъци” пред BEF News

Какво се промени в комплекса за времето след приватизацията му?

За краткия следприватизационен период (около една година) к.к. “Златни пясъци”отчете рекорден туристически сезон по отношение на брой туристи и нощувки при по-добро качество на предлаганите услуги. За сезон 2001 в комплекса се правят значителни инвестиции –ще посрещнем новия туристически сезон с 14 нови или напълно обновени хотела, един от които all inclusive. Предстои откриване на втори хотел от верига Iberostar и на хотел от верига Риу на германския туроператорTUI. За сезон 2000 след приватизацията на дружеството са инвестирани около 1.5 млн. германски марки в инфраструктурата, за настоящата година се очаква обема на тези инвестиции да надхвърли 1 млн. германски марки. Инвестициите са за подобряване на екстериора и за изграждане на нови ел. и В и К мрежи, и нов водопровод в северната част на комплекса.

Какъв е броят на посетителите за миналата година – чуждестранни и български и какъв брой туристи очаквате през тази година?

За сезон 2000 в шестте хотела, собственост на дружеството, са реализирани общо 244 153 нощувки, от които 5 572 от неорганизирани туристи, което представлява ръст спрямо предходната година в размер на 8%. Основният брой нощувки е реализиран на германския пазар – 165 314, следват Великобритания, Белгия и страните от ОНД. Броят на нощувките, реализиран от български граждани е 6 216. За сезон 2001 се очаква значителен ръст на всички основни пазари – особено впечатляващ е очаквания ръст на пазар Германия. Основните туроператори на този пазар отчитат ръстове в порядъка на 30-40% за к.к. “Златни пясъци”, което практически означава почти 100% заетост на висококатегорийна база за период от 150 дни. При така очертаващата се заетост на хотелите на база резервации и записвания още през миналата година трудно може да се прогнозира ръст на български туристи. Трябва да се има предвид и обстоятелството, че става въпрос за хотели от сравнително висока категория, разположени на първа линия.

Какво още смятате да направите в близко бъдеще, за да привлече комплекса още по-голям брой туристи?

Усилията на ръководството на приватизираното дружество “Златни пясъци”АД са насочени както към непрекъснато подобряване и разширяване на съществуващата хотелска база, така и към усъвършенстване на инфраструктурата в комплекса и привеждането и в съответствие с непрекъснато увеличаващите се хотелски обеми и нови стандарти.Дружеството има много амбициозна тригодишна инвестиционна програма. За сезон 2002 вероятно ще бъдат обновени или напълно реконструирани два хотела, собственост на дружеството, очаква се да се запазят темповете на инвестиране в съществуващата инфраструктура. Основна задача пред ръководството на фирмата е постепенно да преструктурира туристическия поток като привлече туристи от по-висока категория и да разшири туристическия сезон постепенно до 210 дни годишно. Налице са всички основания да се надяваме, че още през следващата година голяма част от основните туроператори ще включат част от висококатегорийните ни хотели в брошурите на търговските марки, които оперират в по-висококачествени сегменти на тези пазари.

Считате ли, че Златни пясъци ще бъде достъпно място за почивка и за по-голяма част от българските граждани?

Достъпността на к.к. “Златни пясъци”за почивка на български граждани е желание за всички, които работят в комплекса, но не зависи от усилията на мениджърите и ръководствата на търговските дружества, които притежават собственост в курорта.Положителният отговор на този въпрос може да се търси единствено в посока увеличаване на платежоспособността на българския потребител, както и в увеличаване степента на планираност на почивката му, задължително условие, породено от практиката на предварително предлагане на хотелската база.

Според Вас, достигна ли вече необходимото ниво обслужването в българските курорти?

Считам, че са налице всички основания да се твърди, че от гледна точка на нивото на обслужване в курорта, “Златни пясъци”е флагманът на българския туризъм. При наличието на огромните инвестиции през последните няколко години непрекъснато повишаващото се качество на предлаганите услуги, което е отразено в отчетите на всички туроператори, това е сериозно постижение и гаранция за бъдещото развитие на курорта. Разбира се в много аспекти на предлагането са необходими допълнителни усилия за издигане нивото на обслужването до желаните от всички нас параметри, но мисля, че с навлизането на големите международни хотелиерски вериги и повишаващите се изисквания от страна на собствениците в комплекса, при добра селекция на персонала, може да се твърди, че този въпрос ще бъде решен.

Достъпността на к.к. “Златни пясъци”за почивка на български граждани е желание за всички, които работят в комплекса, но не зависи от усилията на мениджърите и ръководствата на търговските дружества, които притежават собственост в курорта.Положителният отговор на този въпрос може да се търси единствено в посока увеличаване на платежоспособността на българския потребител, както и в увеличаване степента на планираност на почивката му, задължително условие, породено от практиката на предварително предлагане на хотелската база.

Според Вас, достигна ли вече необходимото ниво обслужването в българските курорти?

Считам, че са налице всички основания да се твърди, че от гледна точка на нивото на обслужване в курорта, “Златни пясъци”е флагманът на българския туризъм. При наличието на огромните инвестиции през последните няколко години непрекъснато повишаващото се качество на предлаганите услуги, което е отразено в отчетите на всички туроператори, това е сериозно постижение и гаранция за бъдещото развитие на курорта. Разбира се в много аспекти на предлагането са необходими допълнителни усилия за издигане нивото на обслужването до желаните от всички нас параметри, но мисля, че с навлизането на големите международни хотелиерски вериги и повишаващите се изисквания от страна на собствениците в комплекса, при добра селекция на персонала, може да се твърди, че този въпрос ще бъде решен.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.09   1529 г. – Започва Обсадата на Виена, след като Сюлейман I напада града. 1540 г. – Папа Павел III узаконява, създадения шест години по-рано от Игнаций Лойола,...