Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Панаирът е много по-различна структура от една компания. Какви качества трябва да притежава човек, за да го ръководи?
Йордан Радев:
Преди всичко човек трябва да е надраснал ежедневието и да гледа напред. На 10 януари бяхме продали всички търговски площи за есенния панаир, който се открива на 25 септември. В момента продаваме изложбени площи за 2006 и 2007 г. За да ръководиш организация като панаира, трябва да съчетаваш погледа напред и решаването на всекидневните задачи.
Панаирът, освен че е търговско дружество на самоиздръжка, е и дружество, което формира тенденциите в националната икономика. Ние трябва да се съобразяваме как върви българската икономика, да търсим различни пазарни ниши. Трудно е да се привлекат чужди фирми, ако те нямат интерес. Фактът, че броят на чуждите фирми постоянно расте, говори, че интересът не само към панаира, но и към България се увеличава.
Как работите със служителите?
Йордан Радев:
Не харесвам израза "дадоха ни заплатите". Ние, българите, трябва да осъзнаем, че заработваме заплатите си. Опитах се да внуша това още в началото, когато започнах работа тук преди 5 години. Затова възнагражденията на служителите ни са над средното равнище за страната. В панаира има четири синдиката. С тях има колективен трудов договор. Но имаме и фонд работна заплата, който се формира от осъществената печалба. Служителите ни получават и безплатни застраховки, медицински прегледи и други бонуси.
Каква е ролята на UFI, чиито членове сте?
Йордан Радев:
Международната организация ни одитира по определени критерии всяка година. Освен панаира като дружество UFI одитира и седем от изложбите, които са нейни самостоятелни членове. Това са АГРА, Винария, Международен панаир на потребителските стоки и технологии, Фудтех, Принтком, Международен технически панаир и Медикус, денто, галения. Пред организацията защитаваме европейски критерии, на които отговарят нашите изложения.
Какво планирате за тази година?
Йордан Радев:
Започнахме строителството на седеметажен паркинг. Разширяваме палата № 14 с близо 2000 кв. м. Предвидените инвестиции за тази година са от 6 млн. лв. Ще реновираме палатите като място за реален
бизнес. Живеем с мечтата да намерим хотелска верига, която да е наш партньор в строителството на хотел, тъй като разполагаме с място за това.