Потенциалът на Интернет рекламата тепърва ще се разгръща

07.01.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-жа Томс, ABC Design&Communication е една от водещите уеб агенции в България. Какви услуги предлагате? Какво ви прави уникални?

Жюстин Томс:

- ABC Design & Communication предлага разработка на уеб решения, сайтове, e-бизнес, електронна търговия. В последната година се специализирахме и в Интернет реклама, явяваме се и Интернет рекламна агенция. Уникални ни прави, от една страна, нашият опит, тъй като ние сме една от първите професионални уеб агенции в страната. Уникални ни правят всички проекти, през които сме минали, на водещи фирми в България и в чужбина. Уникални ни прави и добрият ни екип. Всичко това ни позволява да предлагаме добри, професионални решения на нашите клиенти.

- Кои са вашите клиенти? От кои браншове има най-голям интерес към представяне в Интернет?

Жюстин Томс:

- Сред водещите ни клиенти са Столична община, Shell България, Ново Нордиск България, GlaxoSmithKline България, Хофман ла Рош, Schering, Борика, банка ДСК, Мобиком, Егида и много други. Интерес има от всички браншове, но въпреки, че напоследък нараства, той все още не е достатъчен.

- Как се разви уеб дизайнът през последните години?

Жюстин Томс:

- Уеб дизайнът се разви доста скоростно. Днес бизнесът е доста по-ясен и по-структуриран. От една страна, агенциите станаха по-професионални, от друга страна, клиентите вече знаят по-добре какво и как да искат от нас, както по отношение на изграждането на сайтовете, така и по отношение на рекламата. Самите тенденции в дизайна и програмирането на сайтовете се промениха. Всичко става по-леко, по-достъпно за потребителите, с повече съдържание на български език, по-приятно и полезно за ползване.

- Страхувате ли се от конкуренцията?

Жюстин Томс:

- Не, напротив. Приветстваме конкуренцията, защото със слаба конкуренция е много по-трудно отколкото със силна. Все още не може да се каже, че конкуренцията в бранша е силна. Има няколко фирми, които определяме като основните ни конкуренти. Това е добрата конкуренция. Лошата ни конкуренция са единичните изпълнители – програмисти и дизайнери. Възлагането на уеб представянето на една фирма на индивидуални изпълнители не е адекватно решение, защото един човек не е в състояние да направи всичко за един сайт. Много по-ефективен е добрият екип от различни специалисти, тъй като един уеб сайт не е само дизайн или само програмиране. Има необходимост и от проджект мениджър, от маркетингов специалист, от промоция. Затова държим на екипната работа и професионалните решения.

- Оценяват ли българите възможностите на Интернет рекламата? Достатъчно популярни ли е уеб дизайнът у нас?

Жюстин Томс:

- Все повече се наблюдава подобна тенденция. Основното през 2002 бе именно големия бум на уеб рекламата. Големите фирми се престрашиха и опитаха. Бяхме свидетели на няколко мащабни он-лайн кампании на продукти и марки. Сред нашите клиенти с най-силни кампании бяха Shell и Schering. Това, обаче, бяха предимно големи фирми. Мисля, че потенциалът на Интернет рекламата тепърва ще се разгръща и възприема от маркетинговите ръководители.

- Какво планира ABC Design за 2003 г.?

Жюстин Томс:

- За тази година планираме нови услуги за старите ни клиенти, създаване на нови клиенти и откриване на нови предизвикателства. Ще продължим работата си по конкурса Български сайт. Тази година е петото юбилейно издание и подготовката започва още отсега. Планираме и много изненади.

- Бихте ли ни разказали повече за конкурса Български сайт?

Жюстин Томс:

- През 2002 г. премина четвъртото издание на Български сайт. Интересът е много голям, участие взеха над 1000 сайта, които се оценяваха от 22 експерти и 15 члена международно жури. Критериите за оценка са съдържание, дизайн, оригиналност и техническо изпълнение. Целта на конкурса е да се популяризира Интернет бизнеса като цяло. Вярваме успяваме да я постигнем.

 

- Все повече се наблюдава подобна тенденция. Основното през 2002 бе именно големия бум на уеб рекламата. Големите фирми се престрашиха и опитаха. Бяхме свидетели на няколко мащабни он-лайн кампании на продукти и марки. Сред нашите клиенти с най-силни кампании бяха Shell и Schering. Това, обаче, бяха предимно големи фирми. Мисля, че потенциалът на Интернет рекламата тепърва ще се разгръща и възприема от маркетинговите ръководители.

- Какво планира ABC Design за 2003 г.?

Жюстин Томс:

- За тази година планираме нови услуги за старите ни клиенти, създаване на нови клиенти и откриване на нови предизвикателства. Ще продължим работата си по конкурса Български сайт. Тази година е петото юбилейно издание и подготовката започва още отсега. Планираме и много изненади.

- Бихте ли ни разказали повече за конкурса Български сайт?

Жюстин Томс:

- През 2002 г. премина четвъртото издание на Български сайт. Интересът е много голям, участие взеха над 1000 сайта, които се оценяваха от 22 експерти и 15 члена международно жури. Критериите за оценка са съдържание, дизайн, оригиналност и техническо изпълнение. Целта на конкурса е да се популяризира Интернет бизнеса като цяло. Вярваме успяваме да я постигнем.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...