Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Господин Василев, защо се бави решението за прехвърляне на имоти в района на летище Горна Оряховица от военното към транспортното министерство? Има ли проблеми за това?
Николай Василев:
Няма проблем с летище Горна Оряховица. То ще бъде в следващата вълна за концесиониране на български летища. Сега усилията на министерството са насочени към приключване на процедурата по
концесията на авиопортовете във Варна и Бургас. Надяваме се това да стане до началото на лятото. Веднага след това ще започне тази за Горна Оряховица и Русе. Процедурата може да не приключи през
този мандат, важното е да започне. Имаме готовност за това. Ще се опитаме да я приключим до края на 2006, най-късно през 2007 г.
Ще се намерят ли кандидати, специалисти твърдят, че това ще бъде трудно?
Николай Василев:
Не е важно кой какво казва. Важно е кой ще подаде оферта. Опитът ни показва, че някои фирми години наред твърдят, че имат интерес към даден обект, а когато се обяви процедурата, не подават
документи. Ако се намери добър концесионер, летището ще се развие за година-две.
Готова ли е секторната стратегия за развитие на въздушния транспорт?
Николай Василев:
Има разработена национална транспортна стратегия от 200 страници и в нея подробно е описан и сектор авиация. Горна Оряховица има добро бъдеще в железопътния транспорт, в авиационния - също.
Господин министър, миналата година бе свалена и изнесена системата за сляпо кацане на летище Горна Оряховица. Къде
е тя сега?
Николай Василев:
Не зная, но трябва да ви кажа, че тази система е толкова остаряла - морално и физически, че просто не върши работа.
Кой я взе и защо, след като не е годна?
Николай Василев:
Това е технически въпрос, не съм запознат и не мога да ви отговоря.
Горнооряховското летище има международен статут и в националната транспортна стратегия е записано, че разполага с техническа система за излитане и кацане
при лоша видимост. Ще има ли нова система и кога ще бъде монтирана?
Николай Василев:
Не разчитайте държавата да направи това. Няма и защо да го прави тя. Бъдещето на летището е в концесията.