Реалните идеи оформят нови пазарни пространства

10.03.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Value Innovation извежда компаниите напред в борбата с конкурентите

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

- Госпожо Бояджиева, каква е същността на метода Value Innovation, който през последните години нашумя в цял свят?

Таня Бояджиева:

- Value Innovation означава съществена иновация в съотношението цена - качество, предлагано на клиентите. Смята се за една от най-модерните и силни идеи в областта на стратегическото планиране. Въведен е от професорите У.Чан Ким и Рене Моборн от водещия в Европа бизнесуниверситет INSEAD, Франция. Този метод позволява на компаниите бързо и ефективно да откриват нови пазарни пространства в даден индустриален сектор или между секторите. Авторитетното списание Харвард бизнес ревю миналата година го обяви за един от най-добрите методи в областта на мениджмънта и бизнеса.

- Доколко приложим е този метод в страните от Източна Европа?

Таня Бояджиева:

- Посланието Value Innovation е особено актуално в Източна Европа, защото позволява на местните компании бързо да достигнат и надминат западните си конкуренти и да се отличат като иновативно мислещи с цел предстоящото им членство в ЕС. Първият описан случай на Vallue Innovation в този район е на унгарската фирма NABI, която от 9 години произвежда автобуси, а сега играе доминираща роля на американския пазар и миналата година беше номинирана от списание Икономист сред 30-те най-успешни развиващи се фирми в света. Nabi е отличен пример за други източноевропейски компании, доказващ, че с подходящи стратегии те може в кратък срок да изпреварят западните си конкуренти.

- За кои отрасли този метод е най-подходящ?

Таня Бояджиева:

- Методът е приложим най-вече в областта на услугите и туризма, но може да се използва с успех и в банковото дело, застрахователните услуги. С помощта на Value Innovation ръководството на една компания може да погледне стратегически и с помощта на методиката да отдели тези параметри, които биха я поставили на ново ниво, стъпки преди конкуренцията. Методът се прилага също и от компютърните компании. С помощта на Value Innovation мениджърите могат да бъдат винаги крачка напред пред останалите.

- За първи път каните Габор Бърт като лектор в нашата страна. Освен чисто теоретичните познания ще има ли и практически казуси, които биха помогнали на участниците в семинара?

Таня Бояджиева:

- Габор Бърт е международно признат експерт и динамичен лектор по Value Innovation. Като унгаро-американец той управлява консултантската си фирма AmerEcon в Унгария и САЩ, добре познава трудностите, с които непрекъснато се сблъскват икономиките в преход. Той е наясно как в тези страни може най-добре да се приложи този метод. Интерактивният му стил позволява на участниците не само да разберат практическия аспект на концепцията, но и да решават редица казуси от практиката. Това ще им даде възможност да натрупат реални идеи за стратегическото развитие на своите фирми.

- Какви ще бъдат конкретните ползи за участниците в семинара?

Таня Бояджиева:

- Участниците в семинара ще могат да се запознаят със самата методология и да получат практически познания как да я използват в компанията си.

Българските фирми също формулират стратегически концепции, така че тези методи са изключително полезни в тяхната работа. Те дори и сега се съревновават с много от европейските страни, на практика всички сме един глобален пазар. Но след влизането ни в ЕС, ако българските фирми не прилагат иновативни методи и подходи, няма да може да вземат дори и най-малкия пазарен дял.

- Какви са бъдещите ви планове, предвиждате ли по-дългосрочни семинари?

Таня Бояджиева:

- Освен дългосрочни семинари предвиждаме също и индивидуална работа с отделни компании. Габор Бърт работи по този начин с много фирми от Чехия и Унгария.

- Освен на корпортивно ниво приложим ли е този метод и на ниво администрация?

Таня Бояджиева:

- Ефектът от този метод е толкова впечатляващ, че в края на 2003 г. цялото правителство на Сингапур взе участие в семинар на Value Innovation с цел да изработи нова национална стратегия за стимулиране икономиката на страната. .

 

Българските фирми също формулират стратегически концепции, така че тези методи са изключително полезни в тяхната работа. Те дори и сега се съревновават с много от европейските страни, на практика всички сме един глобален пазар. Но след влизането ни в ЕС, ако българските фирми не прилагат иновативни методи и подходи, няма да може да вземат дори и най-малкия пазарен дял.

- Какви са бъдещите ви планове, предвиждате ли по-дългосрочни семинари?

Таня Бояджиева:

- Освен дългосрочни семинари предвиждаме също и индивидуална работа с отделни компании. Габор Бърт работи по този начин с много фирми от Чехия и Унгария.

- Освен на корпортивно ниво приложим ли е този метод и на ниво администрация?

Таня Бояджиева:

- Ефектът от този метод е толкова впечатляващ, че в края на 2003 г. цялото правителство на Сингапур взе участие в семинар на Value Innovation с цел да изработи нова национална стратегия за стимулиране икономиката на страната. .

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...