Специално за Econ.bg.
- Г-н Белев, коя е причината за организирането на семинар, посветен на отразяване на проблемите на корпоративното управление от българските медии?
Боян Белев:
- Това е третият съвместен проект от поредица проекти, организирани от Центъра за изследване на демокрацията и Центъра за международно частно предприемачество (CIPE). Първият проект разглеждаше въпросите на необходимостта от реформа на корпоративното управление в условията на възникващи пазари, а вторият беше свързан с трансформиране на деловите практики чрез корпоративно управление.
- Каква е целта и към кого е насочен организираният семинар?
Боян Белев:
- Целта на семинара, който организирахме, беше да се ангажират повече хора за каузата на корпоративното управление в България, да се мобилизира общественото мнение в полза на реформата в тази сфера. Един от начините за това е ангажиране на всички заинтересовани медии в този процес.
- Смятате ли, че българските медии отразяват достатъчно обективно въпросната проблематика?
Боян Белев:
- Считам, че голяма част от българските медии отразяват достатъчно обективно въпросната проблематика. Но смятам още, че не там е основният въпрос. По-скоро трябва да се акцентира върху това дали медиите разполагат с нужния инструментариум за отразяване на процеса на реформа на корпоративното управление, дали онова, което се случва е добро или лошо, дали е целесъобразно или не. За някои от участниците самото понятие "корпоративно управление" и неговото съдържание трябваше да бъдат основно изяснени.
- Какви основни теми бяха разгледани на семинара?
Боян Белев:
- В рамките на два дни водещи експерти по проблематиката заедно с участващите журналисти обсъждаха въпросите на корпоративното управление и отношенията акционери/управляващи в предприятията, ролята на капиталовия пазар за корпоративното управление, корпоративното управление и ръководните органи на фирмата и въпросите на разкриването на информация, както и работата по реформата в областта на корпоративното управление в България.
- До каква степен смятате, че отразяването на въпросната проблематика в медиите би съдействало за успеха на реформата в областта на корпоративното управление?
Боян Белев:
- Смятам, че отразяването на проблемите на корпоративното управление в България от страна на медиите е от огромно значение. То е особено важно за изграждането на точна представа за мащаба на проблема сред обществото. За да може реформата на корпоративното управление в страната да бъде успешна е нобходимо средствата за масова информация максимално ефективно да играят ролята на посредник между експертите и гражданите, за да бъдат мобилизирано максимално широко участие на обществеността в нейна подкрепа.
- Кои са следващите прояви, които смятате да организирате в областта на корпоративното управление?
Боян Белев:
- Определено ще продължим да работим в тази насока. Съвместно с Организацията за икономическо сътрудничество и развитие ще организираме Балканска конференция по въпросите на корпоративното управление през следващата година. Ще има и други дейности в зависимост от интереса, който биха проявили частния бизнес, държавната администрация и неправителствените организации работещи в тази област.
- Кои са следващите прояви, които смятате да организирате в областта на корпоративното управление?
Боян Белев:
- Определено ще продължим да работим в тази насока. Съвместно с Организацията за икономическо сътрудничество и развитие ще организираме Балканска конференция по въпросите на корпоративното управление през следващата година. Ще има и други дейности в зависимост от интереса, който биха проявили частния бизнес, държавната администрация и неправителствените организации работещи в тази област.