Сегашните ни абонати ще получат атрактивни условия, за да минат към цифров стандарт

09.08.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg.

 

- Какви са последните тенденции в телекомуникационните услуги за крайни потребители и каква е връзката им с приближаващото падане на монопола на БТК над телефонните разговори по фиксираната мрежа?

Цилия Стоянова:

- Телекомуникационните оператори започват да предлагат все по-достъпни, както ценово, така и от гледна точка на продукт, решения за крайни потребители. Клиентите вече имат възможност да избират между разнообразие от продукти и услуги, които различните оператори все повече персонализират, така че да достигнат до специфичните нужди на потребителите и да им предложат подходящи цени. Приближаващото падане на монопола на БТК изиграва още по-благоприятна роля за повече динамика и промени на телекомуникационния пазар. За да са конкурентноспособни и печеливши, за да могат да заемат пазарен дял още сега, операторите трябва да насочат изцяло услугите си към потребителите и максимално да отговарят на техните потребности. Заедно с това, трябва да променят ценовата си политика и да прилагат доста по-разумно ценообразуване - клиентите вече са по-информирани, по-претенциозни и имат по-голям избор.

- Какво е пазарното съотношение между основните ви услуги и широко навлезлите в практиката напоследък предплатени телефонни разговори от типа "Voice over IP"?

Цилия Стоянова:

- VoIP услугата на Мобиком - Мобивойс, стартира официално преди около седмица. Тя разширява кръга от телекомуникационни услуги, които компанията предлага на клиентите си и това е мястото й сред останалите ни услуги - още една възможност. Предимството ни на VoIP пазара е, че сме телекомуникационен оператор, което позволява да комбинираме услугите си така, че да предлагаме по-гъвкави и разнообразни продукти и цени. Пример в това отношение е осигуряването на мобилен номер за достъп до VoIP системата - 048 108, който за нашите абонати е безплатен. По този начин им осигуряваме и национално покритие на тази услуга, защото притежателят на такава карта на практика може да води разговори от цялата страна.

Доста гъвкаво решение е и комбинираната карта Мобисърф плюс Мобивойс. Тя може по желание на клиента да се използва или за достъп до Интернет, или за VoIP разговори, или и за двете. При останалите оператори, които предлагат подобни карти, има лимити в това отношение.

Тъй като Мобивойс е съвсем нова услуга, нямаме все още реално пазарно съотношение между нея и основните ни услуги. Такава статистика ще може да се направи след като мине един достатъчно дълъг за анализ период.

- Имате ли наблюдение доколко се използват за VoiP-разговори апаратите "Мобика"?

Цилия Стоянова:

- Фонокартните апарати Мобика не поддържат услугата VoIP разговори през тях. Използването й засега не е възможно.

- Защо мобилните телекомуникационни оператори реагираха с известно закъснение на поевтиняването на международните тарифи на БТК?

Цилия Стоянова:

- Закъснението се дължи на технологичния период, който е необходим на всеки оператор, за да направи своите анализи и ценообразуване. Операторите са длъжни да спазят и законовия срок, поставен от регулаторните органи, през който да информират за промяната в тарифите си. Но, сами виждате, че поевтиняването на международните разговори на БТК беше последвано от съответното поевтиняване на тарифите на мобилните оператори, което е нормална реакция. Всеки спад на цени на БТК води до подобна реакция от страна на операторите и това е нормално, защото раздвижва пазара и е от полза за потребителите.

- Един мобилен оператор - "Глобул", вече въведе отстъпка от цената на националните разговори над определен обем. Какви са възможностите подобен род отстъпки да се разпространят по-широко в практиката?

Цилия Стоянова:

- Такъв развой е очакван и естествен при развитието на всеки пазар. Всяка компания трябва да обмисли подобни възможности, за да бъде конкурентоспособна и да отговаря адекватно на пазарните нужди. Естествено, отстъпките трябва да са разумни и умело позиционирани. Ние също имаме подобни инициативи. Наскоро например влезе в сила 30-процентно намаление на тарифата след първата минута разговор, която важи за предплатените разговори. По този начин се поощряват клиентите, които провеждат по-продължителни разговори.

- Предстоящата сделка за продажбата на БТК по някакъв начин обвързва и "Мобиком", ако се приеме операторът да се използва като основа за третия цифров мобилен оператор. Какви обаче ще са последствията за сегашните абонати и с какво ще бъдат компенсирани, ако се стигне до такава миграция?

Цилия Стоянова:

- Наистина съществува възможност Мобиком да послужи за платформа при изграждането на третия GSM. Фактът, че Мобиком вече има изградена инфраструктура, дава възможност бързо и евтино да се изгради GSM мрежа. А това е решаващо, защото другите два GSM-оператора имат голяма преднина на този пазар. Ако това се случи, ние ще предложим достатъчно атрактивни условия на настоящите си клиенти. Те ще мигрират към новата технология, като продължат да използват услуги с отлично качество от "Мобиком", едновременно с предимствата на цифровата технология.

 

- Закъснението се дължи на технологичния период, който е необходим на всеки оператор, за да направи своите анализи и ценообразуване. Операторите са длъжни да спазят и законовия срок, поставен от регулаторните органи, през който да информират за промяната в тарифите си. Но, сами виждате, че поевтиняването на международните разговори на БТК беше последвано от съответното поевтиняване на тарифите на мобилните оператори, което е нормална реакция. Всеки спад на цени на БТК води до подобна реакция от страна на операторите и това е нормално, защото раздвижва пазара и е от полза за потребителите.

- Един мобилен оператор - "Глобул", вече въведе отстъпка от цената на националните разговори над определен обем. Какви са възможностите подобен род отстъпки да се разпространят по-широко в практиката?

Цилия Стоянова:

- Такъв развой е очакван и естествен при развитието на всеки пазар. Всяка компания трябва да обмисли подобни възможности, за да бъде конкурентоспособна и да отговаря адекватно на пазарните нужди. Естествено, отстъпките трябва да са разумни и умело позиционирани. Ние също имаме подобни инициативи. Наскоро например влезе в сила 30-процентно намаление на тарифата след първата минута разговор, която важи за предплатените разговори. По този начин се поощряват клиентите, които провеждат по-продължителни разговори.

- Предстоящата сделка за продажбата на БТК по някакъв начин обвързва и "Мобиком", ако се приеме операторът да се използва като основа за третия цифров мобилен оператор. Какви обаче ще са последствията за сегашните абонати и с какво ще бъдат компенсирани, ако се стигне до такава миграция?

Цилия Стоянова:

- Наистина съществува възможност Мобиком да послужи за платформа при изграждането на третия GSM. Фактът, че Мобиком вече има изградена инфраструктура, дава възможност бързо и евтино да се изгради GSM мрежа. А това е решаващо, защото другите два GSM-оператора имат голяма преднина на този пазар. Ако това се случи, ние ще предложим достатъчно атрактивни условия на настоящите си клиенти. Те ще мигрират към новата технология, като продължат да използват услуги с отлично качество от "Мобиком", едновременно с предимствата на цифровата технология.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...