Сменяме графиците за отчитане на електромерите

07.02.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg.

 

- Господин Миков, защо обявявате, че откритата наскоро каса за плащане на ток е последната?

Георги Миков:

- Ние открихме наистина последната от този вид каси за плащане на тока. Тя е тридесетата поред, като броим и пощенските клонове, в които се плащат задълженията.

Занапред ще се стремим да разкриваме само комплексни центрове за обслужване на клиентите си - места, на които те ще могат не само да плащат, но и да правят справки, да подават заявки за откриване на партиди, за включване, за преглед на електромера, да правят рекламации и за всички онези услуги, които предприятието така или иначе им предлага, но на различни места.

- Колко ще са общо тези центрове на територията на столицата?

Георги Миков:

- Вече е стартирала програма, която предвижда до края на тази година да разкрием два такива центъра. Вероятно ще успеем да го направим след средата на годината.

В момента разработваме софтуера, който ще обслужва клиентите. Това е най-тежкият проблем, с който се сблъскваме и на практика заедно с него разработваме и модела на обслужване. Следваме този на "Софийска вода" и на електроразпределителните дружества, които сме посетили в чужбина, в Унгария и в Чехия.

Целта е всяко запитване на абонат до дружеството да получава отговор максимално бързо, а за тази цел трябва да осигурим бърза връзка между различните ни бази данни. 

Досегашните ни каси остават, разбира се, а в тях се плаща независимо къде е касата и къде живеете вие.

- Какви изводи си направихте от многобройните недоразумения с декемврийските сметки за тока?

Георги Миков:

- В София имаше недоразумение само с няколко блока, които не успяхме да отчетем - просто инкасаторът не беше успял заради жестоките студове да ги отчете. Имайте предвид, че такова чудо - да се отчита електромерът три пъти в месеца, досега не се е случвало дори в световната практика.

Тази дейност - отчитането, не се планира месец за месец, а за година напред, защото трябва да се обезпечи с човешки ресурс. В средата на миналата година анонсирахме нов график, който позволи абонатите да си следят сметките по-коректно, защото бележките им излизаха буквално 3-4 дена след отчитането. Така хем абонатите успяват да контролират нашата дейност, хем ние съкращаваме този срок, в който на практика кредитираме потребителите. Защото токът се консумира от 1-во до 31-во число на месеца, но се плаща чак в края на другия месец, а за нас това са замразени пари. Постигнахме тези цели, но, за съжаление, се случи декемврийският проблем и сега на практика трябва да възстановим нормалния график. Сега, с новите общи условия за взаимоотношенията с потребителите, които трябва да предложим на Държавната комисия за енергийно регулиране до 14 февруари, предлагаме нов график, който вероятно ще въведем от 1 юли. Той предвижда нов график за отчитане - това вече ще се прави през един месец. Световната и европейска практика е такава - в Германия електромерите на битовите абонати се четат един път в годината, в Чехия и Унгария - два пъти. Така ще освободим голям ресурс от хора, които ще пренасочим към друг вид работа. Тези разходи са огромни. Плащането от страна на абонатите ще се прави ежемесечно, като се изравнява през един месец.

- Наближава приватизацията за електроразпределителните дружества. Инвеститори вече дават сигнали, че ги плашат огромните кражби на ток...

Георги Миков:

- Да, гоненето на кражбите като факт и на крадците от страна на нашите служители очевидно не се оказа ефективната мярка. Затова работим и в други посоки. Например, стремим се превантивно да не допускаме условията за кражби - изнасяме таблата, пломбираме и препломбираме електромери, поставяме холограмни знаци върху тях...

От друга страна подменяме съществуващите електромери с по-качествени. Тук заварихме уреди от 50-те години. Над 250 000 са електромерите отреди 1975 година. За да подменим всичките ни трябват 40 млн. лева. Миналата година например, сменихме 5000 табла с 15 000 електромера, а тази година ще подменим 45 000 електромера, което ще струва 6 млн. лева.

- Наближава приватизацията за електроразпределителните дружества. Инвеститори вече дават сигнали, че ги плашат огромните кражби на ток...

Георги Миков:

- Да, гоненето на кражбите като факт и на крадците от страна на нашите служители очевидно не се оказа ефективната мярка. Затова работим и в други посоки. Например, стремим се превантивно да не допускаме условията за кражби - изнасяме таблата, пломбираме и препломбираме електромери, поставяме холограмни знаци върху тях...

От друга страна подменяме съществуващите електромери с по-качествени. Тук заварихме уреди от 50-те години. Над 250 000 са електромерите отреди 1975 година. За да подменим всичките ни трябват 40 млн. лева. Миналата година например, сменихме 5000 табла с 15 000 електромера, а тази година ще подменим 45 000 електромера, което ще струва 6 млн. лева.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 01.10   331 пр.н.е. – Големият пълководец Александър Македонски побеждава в Битка при Гавгамела армията на персийския владетел Дарий III и завладява Персийската...